Bara ett litet inlägg idag!!

Ja som rubriken lyder så blir det bara ett litet inlägg idag för det har inte hänt så mycket här hos oss idag.

Vädret har varit hel knas idag igen och man har inte riktigt vetat om man ska klä sig varmt eller svalt eller nåt alls, vi tog oss dock en promenad ner till Åsen skylten idag och man märkte ganska direkt att man hade klätt på sig alldeles för mycket kläder. Men som tur var så sov Ronja hela promenaden och Robin sa inte så mycket i sin vagn så det var bara ja och Tomas som hördes när vi gick och flåsade. När vi vänt vid Åsen skylten så gick vi och hämtade posten och jag hade äntligen fått namnlapparna som jag beställt till barnas kläder, nu behöver jag förhoppningsvis inte skriva så mycket i barnas kläder utan kan klistra eller stryka dit en fin lapp med efternamn och telnr och en liten nalle på. Tycker att det är värdelöst att sitta och skriva dit efternamnet med en penna som står permanent på men som ändå går bort i tvätten. Och apropå tvätt så ska morfar åka och kolla på en tvättmaskin och torktummlare till oss imorrn och den är värkligen efterlängtad kan jag säga, hoppas bara att det inte ska krångla med installationen av den för vad jag förstod av rörkrökarn som var här och fixade in grejerna som står i tvättstugan så var tvätthon som vi "eventuellt" skulle ha tvungen att sättas in innan tvättmaskinen installerades och vi som inte ännu är säkra på om vi vill ha en ho där eller inte, fast det skulle nog vara bra ändå att kunna spola av stövlar och andra saker i hon istället för att ställa dom i handfatet i badrummet eller i duschen. Men som sagt jag hoppas att det inte krånglar att få dit dom grejerna för nu har vi en del tvätt och visst att vi kan gå ner till mormor och morfar och att farmor har erbjudit sig att tvätta till oss och vi är jätteglada över att du gjort det så tack så jättemycket snälla farmor men nu vill vi kunna göra det själva och inte dra er ström och vatten och uppehålla er med vår tvätt. Ne nog om det...

På eftermiddagen/ kvällen så tog Tomas på sig arbetskläderna igen och gick ut och målade och efter ett litet tag så var även morfar där och hjälpte till så nu tror jag inte att det är så mycket måla av alls och det är skönt med tanke på att vädret är som det är och att Tomas bara har denna vecka och veckan efter ledigt sen börjar han att börja igen. Och apropå att Tomas börjar att jobba igen så börjar Robin på dagis igen, men nu i höst och nästa vår så går han bara två dagar i veckan tisdagar och torsdagar och det kan vara ganska skönt att ha båda ungarna hemma måndagar, onsdagar och fredagar och bara behöva rulla in till stan två gånger i veckan eftersom bensinen inte är direkt billig och dels för att vi bara har en bil så behöver vi inte låna bil så mycket. Tanken är ju sen att vi ska skaffa en bil till sen när jag börjar jobba igen och tills dess så ska vi försöka att stoppa undan lite pengar när vi kan till en, just nu är det lite svårt för vi vet ännu inte vad den slutgiltiga hyran blir just nu så betalar vi bara en preliminär hyra och tyvärr så vet inte morfar hur hög hyran kan bli bara att den kan bli hög och att vi med all säkerhet måste ansöka om bostadsbidrag, men det löser sig det tror jag iaf.

Ne det här var nog allt för dagen, imorrn ska vi in till Skarphagen och hämta ett paket till Tomas och Robin från H&M och ev att vi tittar till minneslunden oxå för att presentera Ronja för sin storebror Lukas, det gjorde vi ju med Robin så varför inte berätta för honom att han har blivit storebror till en liten lilla syster oxå. Ni får väl tycka att jag är knäpp men jag tror att Lukas finns i Nangiala och att han kan höra vad vi säger när vi är i minneslunden och pratar med honom för även om han inte finns med oss i detta jordeliv så finns han och det kommer jag aldrig att hålla hemligt för Robin och Ronja utan när dom är tillräckligt stora för att förstå vad som hände med Lukas så ska jag berätta det för dom, men tills dess så får dom bara veta att dom har en storebror som heter Lukas och som inte finns här på jorden längre utan sitter och fiskar med gammelfarfar i Nangiala och rider på min gamla ponny Skrållan och busar med familjen Larssons gammla Collie Frida och alla andra som vi förlorat här från detta liv. Det är min tro iaf som jag håller stenhårt på ända sedan jag såg bröderna lejonhjärta så tror jag på att först så lever vi här på jorden sen kommer vi till Nangiala och sen till Nangilima för att sen få en sista vila i himmelen.

Ne detta skulle ju bara bli ett litet inlägg ju så nu ska jag ge mig, ses i morrn med ett nytt inlägg kanske..

Ha de!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0