Börjar bli höst!

Och med hösten kommer kallare väder och förkylningar.
Stackars Ronja har blivit förkyld och snorar och hostar lite granna, det är inte kul. Och ni som redan har barn vet ju hur svårt det är att få ett förkylt barn att sova och när dom sen har somnat hur svårt dom har att sova, ser ca 14 dagar med ett väldans massa vaknätter och en hel del näsdroppar och gnäll inte kul.

Vad har hänt i dag då förutom att Ronja är förkyld? Jo Tomas har målat lite så nu är det inte alls så mycket måleri utvändigt kvar, vi har fått iordning på kakelugnarna och vedspisen så nu kan vi elda så vi inte fryser och det är ju bra. Ja sen har det nog inte hänt så mycket tyvärr, jag har skrivit iordning inbjudningskorten så dom ska läggas på lådan i morrn eller på måndag.

Imorrn om vädret tillåter så ska vi förhoppningsvis klyva lite ved och jag ska förhoppningsvis måla trappräcket på övervåningen. Just målningen av räcket blir dock lite knepigt eftersom vi har 4 st långhåriga katter och 2 korthåriga som gärna håller till vid räcket så jag får nog antingen ha dom i kattgården eller instängda i vårat sovrum, så vi får väl se hur det blir men räcket måste målas och det inom en snar framtid.

Lovade ju lite bilder från det gångna året och jag börjar nog med vårat bröllop som ägde rum den 7/7, med regnet hängande i luften under vigselsermonin blev det en underbar dag, senare under kvällen kom dock regnet men det gjorde inget. Det sägs ju att regn i brudens krona bringar tur.

Bröllopsskålen...
Här skålar vi!!

Kasta brudbuketten
Här kastar jag brudbuketten(nästan iaf, syrran du fick ju tillbaka den iaf;-) )


Här är vår bröllopsbild som vi hade i NT..

Mer om vad som hänt det gångna året kommer i morrn troligen. Vet ej vad som hänt med texten, helkonstigt...

Ha det gott så länge..

Kramizar alla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0