Leva i ovishet!!

Jag tycker inte om att leva i ovishet och det gör jag just nu och det gör mig tokig.

Jag har 4 syskon men ingen av dom är mina helsyskon utan alla är mina halvsyskon, 3 av dom har jag växt upp med.

Min storebror som jag igentligen inte har nåt band till alls eftersom det är min adoptivfars son, men han är min bror ändå och det har han alltid varit. Han älskar mig för att jag är hans lillasyster.

Min lillasyster ser upp till mig det har hon sagt och älskar mig vilkorslöst och jag henne.

Min lillebror älskar mig också det har han sagt fast han inte säger så mycket för man ser inte skymten av honom nästan för han sitter i sin egna lilla värld.

Sen kommer vi till min andra lillebror som jag inte vuxit upp med, jag har alltid vetat att han finns. Träffade honom första gången när han var 1 år och kom och hälsade på med vår gemensamma pappa. Sen såg jag inte skymten av honom under 21 år tills nu för ca 3 månader sedan då han hittar mig via en comunity och vi börjar lära känna varandra. Visst att vi vuxit upp ifrån varandra och på olika sätt men ändå så har vi haft rätt lika uppväxt. Var och hälsade på honom förra helgen och allt verkade bra. Men nu vet jag inte längre, han har tagit bort mig från sina kontakter på comunityn och verkar inte vilja veta av mig mer för att jag vill lära känna honom bättre, han säger att jag har för stora krav på honom. Är det fel av mig att vilja lära känna min bror? Är det fel av mig att vilja vara där för honom när han mår dåligt? Jag vill vara del i hans liv, men varför vill inte han det?

Just nu så skulle jag vilja ha ett samtal, ett sms eller ett meddelande på msn där han säger: Jag älskar dig syrran, allt löser sig låt det bara ta sin tid. Det viktigaste är att vi har varann så löser det sig så småningom, puss och kram hej.

Kommer jag nånsin få höra dom orden? Kommer jag nånsin få höra nåt mer från honom? Vad gör jag för fel när jag vill lära känna min bror?

Jag vill inte förlora honom igen och trodde inte han ville förlora mig.. Just nu så vet jag ingenting längre...

Är jag en sån hemsk syster att han inte vill veta av mig?

Kommentarer
Postat av: farmor

du gör inget fel. men ge honom tid att mogna nu.

han kommer tillbaka. det här är stort och nytt

för honom också.

2008-12-05 @ 13:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0