Hmmmm...

Dog Whisperer Cesar Millan vs Hundcoachen Fredrik Steen...

Japp då har man suttit och kollat på tv4+ igen då och dessa två personer som ska kunna nåt om hundar... hmm... Jag har enda från första avsnittet av the dog whisperer fascinerat mig av Cesar Millans sätt att hantera hundar och hjälpa hundarna med deras människoproblem och hela tiden tyckt att han gör rätt, han tänker så som en hund tänker och gör så som en annan hund skulle göra för att visa den "drabbade" hunden hur han ska göra eller inte göra. Och av ren nyfikenhet så var jag bara tvungen att börja se den nya serien Hundcoachen Fredrik Steen och fick mig en direkt tankeställare redan första programmet. Vad sysslar denna personen med?? Dels tycker jag att upplägget i avsnitten blir för hattiga eftersom man inte får följa bara en "problem hund" per gång utan det är minst 2 hundar vilket det är i The Dog Whisperer oxå för visso men i Hundcoachen så tycker jag att det brister då man inte får följa samma hund hela programmet igenom utan man tar en del av det här och sen fortsättning följer och så är vi inne på nästa hund och sen fortsättning följer och sen tillbaka till första hunden igen... Då är hund viskaren bättre upplagt då man får följa en hund genom att visa vilket problemet är tills det är löst innan man går över till nästa hund för att sen i slutet få en tillbaka blick över hur det är nu och vad som har hänt efter att Cesar varit där. Och sen hur dessa två personer hanterar problemen med hundarna/ människorna där tycker jag att Cesar är överlägsen Fredrik faktiskt... Och efter att ha kollat upp fakta och referenser ang dessa herrar så håller jag mig nog till Cesar Millan... Fredrik är visserligen utbildare för rikskriminalens hundenhet i Stockholm och utställningsdomare men Cesar är hundpsykolog, hundtränare och beteende vetare och har blivit uppfostrad av 13 rottweilers det tycker jag slår högre... Min åsikt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0