Kallt och ha begär...

Det är svinkallt ute nu ju och då är det inte änns 10 minusgrader... Tänk då när det blir riktigt kallt, runt 10-15 minus om inte mer... Brrrr.... Tur att man har kakelugnar som man kan elda i så man slipper frysa... Men det är motigt att stiga upp ur den varma sängen på mårnarna och sätta fötterna i det kalla golvt trottsatt det ligger en lurvig matta och vilar där... Men men man ska inte gnälla, det finns folk som har det värre. Grannen kom hem från sin bättre hälft härom dagen och då hade hon bara 3 pluss grader varmt inne... Hua inte kul...

Dagen som varit har det inte gjorts så mycket, har varit och tagit en fika hos farmor och farfar och hämtat hem lite mer ved och för ett litet tag sedan så kom vi hem så just nu så står Tomas och Robin i köket och fixar mat medan jag och Ronja fixar lite med brasorna och bloggen...

Har fått ett riktigt ha begär tillbaka som har varit borta ett tag men som kommit tillbaka igen och det är en egen bärbar dator... Vill ha, vill ha, vill ha... Men har inte råd just nu... Men så fort jag har det så ska jag köpa en så man slipper slåss om datorn här hemma, och så behöver jag ev ha en i jobbe sen...

Det var nog allt för nu...

Pöss och kram alla barn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0