Äntligen!!!

Så kan vi tvätta våra smutsiga kläder själva i våra egna maskiner...

Japp efter mycket om och men så har vi fått i ordning på tvätteriet.. juhu.. Men att det skulle vara så bökigt hade jag inte en aning om.. Det började ju med att dom inte hade den torktummlaren vi skulle ha ( vi har maskiner av märket Hoover) hemma utan var tvugna att beställa hem det, och när vi beställde hem så sa dom att det kunde ta ca 14 dagar innan vi hade maskinerna. Ja visst har vi väntat så här länge så varför inte vänta ett tag till vi måste ju ha och nu när det inte är så himmla knöligt att få den maskinen vi vill ha så var det ju bara att köra. Ca 3-5 dagar efter så ringer dom igen och säger att maskin finns hemma och undrar om dom ska ställa undan en tvättmaskin och en torktummlare till oss och det tyckte vi var en utmärkt ide men att vi inte kunde åka och hemta dom samma dag men det var inga problem. Ringde till Tomas och berättade och sen ringde jag till pappa och berättade och han sa det att idag blir det inte men i morrn kanske, då var det Torsdag. Pratade med pappa sen på Fredagen och då hade han inte tid så det var bättre om vi kunde ta det på söndag eftersom vi var upptagna med både rally sm och födelsedagsfirande. Så på söndagen blev det av, pappa och Tomas åkte in till Elektrokyl och hämtade maskinerna och sen så började detektivarbetet med hur det skulle installeras vilket inte var det lättaste direkt. Men efter mycket om och men så bestämdes iaf att pappa skulle köpa hem det som behövdes och sen komma upp och fixa det hela dagen efter. Dagen efter kom och pappa hade köpt hem allt som behövdes men då tyckte han att klockan var så mycket (19:00) att han inte ville komma upp utan skulle komma upp nästa dag och då lite tidigare. Tisdagen kom och han kom efter ganska långa om och men (ca 20:30) men fick iaf iordning på det så när allt var installerat och klart så körde vi igång en tvätt och sen när tvätten var klar så skulle tvätten in i torktummlaren och då upptäckte vi att det vibrerade så mycket att torktummlaren skulle ramla ner om vi inte fixade så den stod bättre.. Ja ha och vad gör vi nu då?? Ja det gick ju inte att göra så mycket den dagen så lite besviken så gick jag och lade mig för att sedan idag ringa in till dom på Elektrokyl och fråga dom om råd. Dom sa att det fanns ett par fötter med självhäftade tape som man kunde kombinera med dom metallband som vi fick med och det skulle göra det hela lite stadigare. Tomas svängde förbi när han slutade för att skaffa hem såna och kom hem med förhoppningen att det skulle funka men inte då.. Dom gick sönder och där står vi med en vibrerande torktummlare... Efter mycket gormande på oss båda så beslutar vi att Tomas åker in till stan för att köpa dubbelhäftande tape som dom oxå hade rekomenderat, så Tomas gör det och kommer hem med både tapen och Mc Donalds och efter maten så sätter vi igång och knölar dit tapen och sen provkör och tro det eller ej men det fungerar... Så äntligen så har vi nu fungerande maskiner och påbörjat avbetningen av tvätten som man har samlat på sig...

Ne nu ska jag hoppa in i duschen efter att ha suttit med den fakliga kursen i snart 3 timmar..

Morgondagen kommer att bestå av dessa saker att göra...

10:00 så ska Ronja in till läkaren för en undersökning på BVC. Efter det ska jag och Ronja ner på stan eftersom jag åker med farmor och farfar och dom skulle till kotknackaren vid 10 och var inte klara förrän vid 12 ca, och då passar jag på att gå på stan ett tag. Finns lite grejer jag ska kolla på och en liten present till en speciell person som jag ska ha så det passar ju perfekt att ta det då när jag ändå måste döda lite tid... Men mer om vad läkaren sa om Ronja i morrn kommer i morgon..

Hade alla och pöss..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0