Sammanfattning!!!

Japp lovade ju en liten sammanfattning av min 30 årsdag och här kommer den...

Dagen började att jag fick frukost och sen hoppade in i duschen, när ja duschat klart så satte jag mig vid datorn för att checka av läget i världen... När ja sitter där som bäst iförd typ bara badlakarn så kommer svärmor och svärfar och även mamma och knackar på dörren... Jahapp va tidiga dom var (detta var typ vid 11 tiden och festen började inte förrän 17) Jahapp fick order om att jag skulle går upp och klä på mig för att resten av folket skulle komma närsom nu... Sagt och gjort jag gick upp och svidade om... Springer ner och sminkar mig och gör mig iordning och när ja är klar så säger Tomas... Då åker vi!!! Vi klädde på barna ytterkläder och oss själva och satte oss i bilen... När vi kommer ner till Klinga så kör Tomas rakt fram och jag tänkte.... Jippi vi ska åka gokart.... Men ack så fel ja hade, han svänger av upp på E4:an och åker mot Stockholm... Jag listar ut att vi ska till Kolmården och Tropikariet men Tomas försöker att hålla god min.... När vi svänger in på Kolmårdens parkering är jag säker på att det är ett äventyr ja ska genomföra... När vi sen står i entren och väntar på att dom andra ska komma så får ja reda på att även syrran ska göra äventyret så ja blir inte ensam om att behöva skämma ut mig bland reptiler och spindlar... När alla har kommit så går jag och syrran med syrrans kompis Camilla och möter upp äventyrsledaren som berättar för oss och alla dom andra vad som kommer att ske under den närmaste timman, jag och syrran får svära eder på att allt vi gjorde där gjorde vi på eget ansvar och egen risk.... Sen var äventyret i full gång... Första utmaningen var att flytta på skorpioner i ett terarie för att hitta en lapp med en fråga på, detta var meningen att jag skulle göra men jag bangade för att jag är så himmla stickrädd och skorpionerna sticks om dom får chansen och jag hade inte nån större lust att bli varken stungen av dom eller få en nål med antidot mot deras stick så den fick syrran ta och det gjorde hon med mycket tvekan, ( hon flyttade en nån bit men fick frågan iaf...) Nästa uppdrag var var det syrrans tur igen och där hade hon tre små burkar med fågelspindlar i ( ser ut som tarantellor ) och syrran är jätterädd för spindlar i övrigt så hon var lagom glad på Camilla och Samuel som gett henne det uppdraget ( jag fick inte ta över det uppdraget) i en av dessa tre burkar med spindlar fanns det en lapp i nått av hörnen och efter mycket om och men och med lite hjälp av äventyrsledaren så hittar syrran lappen och svara rätt på frågan där oxå... Nästa uppdrag var att fånga en burk var i vattnet hos krokodilerna och iförd två riktigt snygga (not) badräkter dras vi ut i vattnet i en bur, när vi kommer en bit ut i terariet så börjar det regna riktigt kallt regn och vi sänks ner i vattnet en bit och det var inte heller varmt... Vi fångar våra burkar med frågor med varsin håv och svarar rätt på frågorna... När vi sen ska byta om så finns inte våra kläder där så vi får gå vidare i badräkterna ( Tropikariet är öppet för allmänheten och äventyret kan alla som är på Tropikariet se som vill ) Näsa uppdrag var det syrran som skulle göra och det var att gå in till en orm ( nån typ av snok kommer inte ihåg namnet på den) syrran letar och blir skrämd av äventyrsledaren några gånger men hittar ingen lapp ( så konstigt då den fick ju jag av Camilla :) ) ÄL ( äventyrsledaren) frågar syrran om hon har lust att göra en deal med honom och hon går med på det och får gå ut ur terariet och ÄL tar ut ormen och lägger den runt syrrans hals för fotografering, När ormen ringlat in i sitt hem igen får syrran reda på att lappen finns hos nån av oss andra och tittar på mig lite "surt" japp det var ju ja som hade frågan... Nästa uppdrag får vi reda på att den fanns hos en nätpyton och att det var den stora tjocka honan vi skulle leka med, syrran skulle hålla fast huvudet medan jag iförd ögonbindel skulle lyfta på ormen och hitta en lapp, men efter mycket om och men så var det inte så han bara lurade oss så istället skulle jag sticka ner mina händer i en stor låda med nåt innehåll i med ögonbindel, ja sa att det gör jag om ja fick ta av mig ögonbindeln och sagt och gjort så tog jag av mig det och stack ner handen i lådan med kakerlackor och larver och hittade frågan... Nästa uppdrag var att simma med hajar och plocka stenar från botten... Men jag är kvinna och just denna dagen så var der rött alarm så jag skulle undvika att simma bland dom så syrran fick den upplevelsen och tre stenar och nästan en hajattack för hajarna var jättenära buren hon dök i... En av hajarna tom attackerade ÄL:s stav som han använde för att fösa bort dom med när dom kom för nära... Efter det så var äventyret slut, vi fick en varsin tröja för att vi blivit godkända och ett varsit diplom för att vi utfört äventyret vi fick gå och duscha och byta om för Tomas hade våra kläder i vagnen hela tiden... Sen åkte vi hem till oss och åt pastasallad och drack gott, åt tårta och kaffe, och sen lite mer gott... Senare på kvällen drog syrran med mig till Camilla medan Tomas följde med hem till Syrran och Samuel för förfest och sen möttes vi på Palace där vi drack lite till och svängde våra lurviga... Vid ca 02:30 så ringde vi efter taxi ( lillebror som var/ är lite sjuk och inte kunde vara med på det övriga ståhejet ställde upp och körde oss in och ut till staden, Tack så jättemycke för att du ställde upp Henkan) Vid ca 04:00 tiden var vi hemma efter ett stopp på Max för lite fyllemat och hemkörning av syrran och Samuel...

Idag är iaf Tomas lite seg i både huvud och kropp, men jag är väl på topp ( jag lever fortfarande i förnekelse:) ) Vi tar det bara lungt idag, har bara Ronja hemma för Robin ville sova hos farmor och farfar natten till idag så han fick stanna en natt till... Ska spela lite bingolotto ikväll, känner på mig att det kan bli en liten vinst iaf...

Just det, träffade på två arbetskollegor igår, Vickan kommer nog inte ihåg att hon träffade mig men Fransisco kommer säkert ihåg det... Det var en jättekul kväll på krogen och syrran och jag bestämmde att nästa gång vi ska ut blir det till Blackhorn och sen har vi ju Wasa att gå till oxå en annan gång...

Ne nu ska jag se färdigt på Alien vs Predator med gubben min....

Ha det gott alla bloggläsare....

Glöm inte bort att kommentera vet ja;)

Kommentarer
Postat av: Plättis

Häftig födelsedag :)

2009-01-25 @ 23:04:35
URL: http://plettis.blogg.se/
Postat av: Linda

HEJA till dig med... lycka till, du kommer fixa det galant!!! och tusen tack för din kommentar!

2009-01-26 @ 22:19:59
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/
Postat av: Emilie

Puh, vilket äventyr säger jag bara!



Grattis! :)

2009-01-27 @ 09:59:38
URL: http://solbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0