Sommar??

Ja ena dagen är det sol andra dagen är det regn, när ska vädret bestämma sig? Ja det vet man aldrig!!

Idag var det upp 06:30 för att väcka Robin och klä på honom, det är ingen ide att låta honom att klä på sig själv när han inte är riktigt vaken. Så upp och klä på honom och sen väcka Ronja och klä på henne, ner i köket och fixa lite frulle till Robin och sen klä på sig för att sätta sig i bilen och åka till dagis. väl där så fick Robin äta frukost igen medan jag bad att om det gick så skulle han inte få sova nån middag idag eftersom han är vaken till 24 om kvällarna/nätterna och är helt borta på mornarna när man väcker honom, jag sa även till att han skulle sluta senare då Tomas slutar 14 istället 15, men det var bara denna gången eftersom jag var tvungen att vara hemma iom att reparatören skulle komma och kolla på diskmaskinen.. 'väl hemma sen så åt Ronja och jag lite frukost och sen så gick vi och lade oss och somnade nästan direkt båda två. Sov nån timma och sen var det bara upp och fixa nåt att äta för Ronja och sen satte vi oss i soffan och tittade på tv medan regnet började att falla. Vid ca 13 så ringde reparatören och frågade om vägen hem till oss och jag försökte förklara för honom så gott jag kunde vägen till oss. Efter ca 30 minuter var han där och fixade vår maskin som bara hade fått nåt överslag i kretskortet så med lite tryckande på lite knappar så var det fixat... Skönt...

Efter att maskinen var fixad så gick jag och Ronja ner till mormor för att hämta posten och även lyckas ta oss en fika. Ronja provade sina första egna stövlar som satt jättebra på henne och hon var så söt i dom.

När vi kom hem så fick Tomas skruva fast diskmaskinen i skåpet igen och jag laddade en maskin med disk, efter det så gick jag och började fixa tvätten men hann inte med allt för vi skulle äta och sen skulle barnen sova.

Jag hoppas på bättre väder i morrn för nu vill vi vara ute lite mer än vi varit idag, i helgen så kanske vi ska bada i poolen för i går så öppnade mormor och morfar poolen så nu är den snart badklar.

Just det ja, vår blivande gräsmatta blir vattnad och bra i detta väder så det är väl bra med vädret i så fall..

Ne nu ska jag sova... Skriver mer i morrn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0