Äntligen!

Så har jag lite tid att skriva lite här på bloggen, har haft fullt upp dom senaste dagarna med sjuka barn och fackliga uppdrag som ska kollas och mailas och fixas och trixas mycke läsa och huvudkli blir det men bra blir det.

Idag har det varit ruskigt väder fram till efter lunch då kom solen så det var bara att klä på Ronja lite kläder placera henne i vagnen och gå ut till mina två killar som var ute redan. Tomas och Robin höll på och plockade in ved som pappa lämnade i vintras. Sen när dom hade plockat in ved färdigt så gick Robin och Ronja och jag ner till mormor och morfar och Tomas åkte in till stan för att handla lite grejer som vi inte hade en tanke på när vi var i stan igår. Det var ju tänkt att jag skulle träna idag men eftersom jag var lite täppt i näsan så vågade jag inte, hoppas att jag mår bättre imorrn så jag kanske kan träna lite då istället.

Ja ha vad har hänt mer då?? Jo Ronja kryper riktigt bra nu, trösklarna här hemma är dock lite knöliga att krypa över eftersom dom är ganska höga, men annars så går det undan nu... Och i förr förr går så tittade Ronjas första bissing upp och idag så såg vi att den hade fått en granne så nu händer det saker i den lilla munnen och vassa är dom oxå... Ronja är fortfarande lite gnällig men det är ju igentligen inte så undligt med tanke på förkylning och tandsprickning...

Robin är bättre än vad han har varit i helgen och början av veckan, han blev ju sjuk och fick världens hosta och var riktigt grinig i helgen men som sagt så är han mycket bättre nu och han ska med ganska stor säkerhet till dagis på torsdag...

Var ju i stan igår och shoppade lite, vi var på Bauhaus och köpte två bäddförvaringslådor och så fick jag äntligen ge min älskade sin födelsedagspresent, ett laserpass för mätning efter träreglar, metallreglar och elledningar i väggar, tyckte att det passade ganska bra iom att vi bor i ett hus nu som har gips väggar och man inte har nån koll på vart reglarna sitter, man har ju inte direkt nån lust att chansa när man ska sätta upp nått eftersom gipsmolly inte är så snyggt direkt och vi har lite som vi vill sätta upp som hyller och sånt och då är detta verktyg perfekt så en sån fick han av mig gubben min... Efter det så var vi på det nygammla köpcentrat Maxi som bara blir större och större, känns nästan lite som Ikanohuset snart det ända som saknas är möbelaffären hehe... Vi skulle till H & M och köpa strumper till Robin och så tog vi oss en snabblunch på Lindahls två rostad chibatha med kyklingröra på.... mums!! Efter det så åkte vi till Skarphagen och skulle hämta ett paket till Tomas men då var vi en timma för tidiga så det var bara att åka hem och ta det i morrn ist... När vi kommer hem till mamma och pappa så tittar vi i reklamen från Coop och ser det badrumsskåpet som vi vill ha till halva priset och i begränsad antal iom att vi inte har nått badrumsskåp alls ännu så ringer mamma till pappa som är ute och röjer i skogen och berättar om skåpet och vi får pengar och åker in till stan igen för att köpa skåpet så äntligen så har vi ett badrumsskåp men det är inte uppe ännu, efter det så åkte vi till Skarphagen igen och köpte bla blötfoder till en av katterna som har problem med tänderna och sen köpte vi lite kräm till Ronja hemtade ut paketet och sen åkte vi hem till mamma och pappa igen för att sen åka hem och ta kvällen. Var nästan inte hemma nåt igår, men så kan det vara.

Imorgon får vi se vad vi gör, om Tomas jobbar så händer det väl inte så mycket kanske ev ner till mamma och pappa och träna förhoppningsvis och om Tomas inte jobbar ska vi ev till Kårtorp och hälsa på farmor och farfar på en fika och är det fint väder så ska vi väl vara ute en hel del hoppas jag så man kan få lite sol och D-vitamin så man kan må lite bra igen och inte deppaihop helt av detta deppiga väder det har varit, ne nu vill ja ha vår och sommar...

Detta var allt för mig för denna gången, jag hoppas att det inte ska ta lika lång tid innan jag skriver nåt här igen... Men om ni kommenterar detta inlägg så får jag motivation att skriva mer ju.... Så kommentera mera vet ja:)

Kramizar alla!!!

Kommentarer
Postat av: svärmor

jag läser allt det vet du. puss.

2009-03-20 @ 08:14:53
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-20 @ 08:18:45
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0