Förskoleskjutschaufför!!

Japp just nu eller inte just nu direkt men varje tisdags morgon och torsdags morgon några veckor till så kommer jag att aggera förskoleskjutschaufför:) I början på denna termin så fick ju Robin skjuts av farmor och farfar till och från dagis iom att vi bara hade en bil, men nu så har vi ju två bilar och iom att Tomas jobbar 7-15( from nästa vecka 6-15) så tar jag morgon körat och han hämtar när han slutat. Blir bättre sen i höst då Ronja börjar oxå, dom två första veckorna då Tomas är föräldraledig och bara Robin går på dagis så blir det tisdag-torsdag 9-14 ist som han går och sen när Ronja har börjat så blir det ca 2 veckor till samma schema men sen efter det när Tomas oxå börjar jobba så blir det fulla dagar och det blir nog kanon tror jag...

Vad har annars hänt idag då?? Hmm.. Ja inte mycket, efter att Ronja och jag lämnat av Robin på dagis så åkte Ronja och jag hem för att äta lite frukost, sen gick vi och satte oss i soffan lite granna och jag kollade lite på nyhetsmorgon och Ronja lekte lite. Vid ca 10 så somnade Ronja och vi sov till ca 12, efter det så gick vi ner och hämtade posten och tog även en fika hos mormor...

När vi sen kom hem så gick jag igenom lite virke (jag ska ju göra rabatter i trä ramar) och hittade lite granna som Tomas fick hjälpa mig att ta fram, sen var det bara att börja mäta och sen såga... Tyvärr så upptäckte jag efter att jag sågat alla delar att min ritning inte var hållbar så jag fick göra om lite men nu tror jag att det kommer att bli bra...Köpte ju lite lökar i går som måste ner i jorden så snart som möjligt så Tomas måste åka till Bauhaus och köpa lite sånt i morrn efter att han varit på utbildning sen ska jag nog försöka få ihop mina rabbater och så får vi väl se om mina lökar och fröer kommer att ta sig eller ej... Ska bli intressant att se...

Annars så har vi bara njutit av solen idag... Är lite trött i ögonen, har börjat att använda linser igen nu och just nu så är det väldigt trött i ögonen så jag ska snart sova...

Ne det var nog allt för idag... Sov så gott alla läsare där ute...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0