Min lilla prinsessa!!

Oj nu blev det ett sent inlägg igen, det är inte bra, men jag har tyvärr lite svårt att sova just nu men det blir nog snart bättre...

Ja, jag har världens underbaraste lilla prinsessa... Min lilla Ronja!!
Hon är allt jag någonsin önskat mig, helt perfekt och världens skillnad mot Robin utan att vara elak. Men killar och tjejer är ju olika helt enkelt och lika så dessa två. Robin sov aldrig i sin spjälsäng själv, ja inte iaf förrän han var närmare året, men Ronja har nästan från första början sovit i egen säng och sover näst intill hela natten utan att vakna vilket är himmelriket för förläldrar... Hon är nästan alltid glad och är hon inte det så är det nåt som är galet för hon är så lätt att läsa av, är hon lessen, lättiriterad, knälig och bökig så är det nåt som trycket henne och hon mår inte bra och då vill jag göra allt jag kan för att få henne att må bra igen. Oftast så går det över efter en dag eller två som tur är. Jag sa att innan Ronja föddes så skulle hon inte ha så många rosa kläder om änns några för jag är inte så färgfixerad vad gäller kille och tjej utan jag vill ha neutrala färger på kläder, men så har det inte blivit och det finns en väldigt bra förklaring för det, dels så klär hon i rosa och för det andra så finns det inga snygga neutrala kläder för flickor vilket jag tycker är synd och som iaf inte jag hittat. Jag skulle gladerligen klä min dotter i en mossgrön klänning men det finns inte några snygga färger för just neutrala kläder... Allt ska vara så puttinuttigt för flickor och jag vill inte att min dotter ska vara puttinutti jämt... Hmmmm... Ja ja, det är tur att vi har kvar en hel del med kläder från hennes storebror som är relativt neutrala och som passar en liten tösabit...

Ronja 080726

Du underbara lilla tös som kom till oss med lite dramatik, kommer du bli en dramaqueen tro??? Du är vår lilla solstråle här i livet och oj oj vad du kommer ge pappa huvudbry när du blir äldre:) Det är tur att du har din mamma som står bakom dig;P Vet inte hur livet skulle vara utan dig och det vill jag inte veta heller. Jag ser fram emot med glädje att få se dina första egna steg, när du säger dina första riktiga ord.
Jag älskar dig så mycket dotrami, du är det bästa jag har och jag kommer aldrig att lämna dig...

-Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0