Sabla unge!!!

Ja det kan man säga för Ronja fick för sig att hon inte skulle sova nåt mer vid 00:30 då hon vaknade och ville ha mat, jag vyssade och jag sjöng men inget hjälpte och eftersom hon inte är så jätteglad i att ta bröstet på natten och när hon blir uppstressad så var det ju inte så lätt att få henne att lugna ner sig när hon var lite övertrött heller. Så vid 04:30 så bestämde jag mig för att gå ner till köket och fixa en flaska till och då hade hon redan ätit två flaskor á 60-80 ml i varje, så jag tänkte att hon är säkert jättehungrig så jag gjorde en till flaska med 80 ml i och vi gick upp och hon tog 3-4 klunkar och sen somnade, sabla unge, det är tur att bröstmjölk är gratis annars hade jag nog blivit mer sur än vad jag blev. Men man kan ju inte vara sur på henne så länge när hon är så söt när hon ler och sover ;-) Robin sov hela natten i vår säng så när Tomas kom hem så fick han tyvärr inte så mycket plats att sova på, och eftersom Ronja hade varit vaken mestadelen av natten så var hon ju ganska sur när hon vaknade så stackars Tomas fick inte lätt att sova han inte. Det var ju tur att Robin, jag och Ronja gick ner till mormor och hämtade posten så han fick vara lite själv. Sen vid 13 tiden så kom en granne till oss och hälsade på och Ronja fick ett nattlinne, TACK SÅ JÄTTEMYCKET ANNA för den. Sen när hon hade åkt hem så gick hela familjen ner till mormor och Tomas hjälpte mig ner med Robins stol och Ronjas basenhet till hennes stol som vi skulle sätta in i mormors bil för att vi sen skulle till Åby för att gratta Robins och Ronjas syssling. Vi åkte först till gammel moster Maj-lis för att lämna lite grejer och för att hon skulle få se Ronja och det var ju inte direkt igår man träffade henne, sen åkte vi till sysslingarna och väl där fick Ronja tre paket, det som var från hennes sysslingar var det en liten kanin i som var jättemjuk och go och det som var från gammel moster var en klänning med tillhörande byxor och två bodysar allt i rosa men det var jättefint, TACK SÅ JÄTTEMYCKET FÖR DOM FINA KLÄDERNA. Vi blev bjudna på smörgåstårta och kaffe och födelsedagstårta och när vi hade druckit upp kaffet så tittade vi på klockan och blev snopna hon var redan 18:40 så det var bara att tacka för sig och åka hem. På vägen hem så stannade vi på macken och jag sprang in och hämtade ett paket som hade kommit och sen bar det av hem och nu sitter jag här medans Tomas försöker att trösta Ronja innan han ska åka och jobba.

Ne nu blir det inte mer för idag...

Ses i morrn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0