Ångest, panik och otillräckligskänsla!!

Nu blev det ett sent inlägg igen men tiden räcker helt enkelt inte till ibland...
Vi har nu fått vår groventres trappa på plats och grus har börjats att föras dit för att jämna till det hela runt om så vi kan lägga på singel sen efter att markduk har lagts på... Det kommer att bli så bra tror jag... Men redan här börjar jag att få panik över att tiden inte räcker till för det är ett sliti jobb att skyffla grus dit från högen i skottkärran och sen köras till groventren och sen ska det fördelas ut jämt över marken runt om och så regnar det emellanåt... Och grovisen måste bli klar snart så vi kan låsa huvudentren så vi kan måla förstugan klar... Tiden går för fort och allt hinns inte med...

Sen har det varit så kvavt idag så man inte har kunnat andas ordentligt... Panik!!!

Och tiden går verkligen för fort nu... Hua... Och jag blir bara äldre och äldre och det märks för man har inte samma ork längre eller så är det bara värmen som tar ut en... Men jag har börjat att känna av lite panikångest dom senaste dagarna... Känns inte som att jag räcker till, är så mycket som jag vill göra men så lite jag hinner med att göra... Robin är skrikig och stojig och man blir helt virrig i huvudet... Ronja börjat bli så stadig så hon börjar snart att gå... Det går för fort jag hinner inte med!!! Vi har även börjat att diskutera det här med att skaffa hund allt mer på allvar nu oxå (men vi ska inte skaffa nån iår utan vi ska vänta minst 3-4 år till tills barnen är lite större) och vi börjat diskuera lite vad vi ska ha hunden till och vad våra intressen kan vara att göra med hunden och vi är på samma våglängd där men vi är inte överens om ras... Jag vill ha en Ridgeback och Tomas vill ha en Schäfer, jag vill inte ha en schäfer för att dom flesta är så sönderavlade och jag vill ha en fin schäfer som inte ser ut som en fällkniv i bak och det gör dom flesta schäfrar... Ridgen är inte så jättevanilig och har inte blivit så sönderavlade och är så himmla fina i kropp och så överhuvudtaget... Men vi får väl se... Våra planer är just nu att besöka nästa kommande utställning och kolla runt lite och träffa lite olika raser så får vi se vad som ser intressant ut då... Men just nu i dagsläget så känns det inte rätt att skaffa hund när man inte änns har tid för barnen som det känns nu, så det får vänta...

Ne nu ska jag försöka att koppla av lite med lite sömn... Återkommer med mer i morgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0