Ibland blir det inte som man tänkt!!

Och det blev det inte idag kan man väl säga...

Ronja vaknar vid 05 tiden med att kräkas ner hela henne och sängen och jag som inte klarar av när nån kräks bad Tomas att ta hand om det och han gick upp och hjälpte Ronja att undvika att krypa omkring i kräkset så gott det gick medan jag sprang ner och hämtade handdukar och tvättservetter, upp igen och försöka att hjälpa så gott jag klarade av att hjälpa... Sen så gick Tomas och Ronja ner och lade sig på soffan istället så jag fick sova vidare... Bara det inte var magsjuka hon har så vi får väl se om nån annan blir dålig inom 48 timmar om inte så kan vi nog andas ut för nu...

Sen när alla var vakna så fixade vi lite hemma så gott det gick och sen så tog jag och Robin bilen och åkte in till stan för att hämta två paket som äntligen hade kommit... Ett var till Tomas, ett till Robin och ett var till mig... Tomas fick ett spel till Wii:t, Call of duty tror jag att det hette och Robin fick Mario Cart till Wii:t eftersom han har lite svårt att spela dom andra spelen som finns på Wii:t så jag tänkte vara lite snäll och fixa ett spel som var mer lämpligt för honom och med spelet så fanns det en ratt så vi behöver bara skaffa en till ratt och det ska jag kolla med moster om vi inte kan få låna en ratt av dom och ni som läser min blogg och är bjudna till Robins 4 års kalas vet då att han önskar sig en till ratt till sitt Mario Cart så han kan spela med mamma och pappa oxå... I det andra paketet så fanns det en epilator till mig och även till Tomas när hans rygg börjar bli allt för luden;) Och satan i gatan att man överhuvudtaget låter sig genom lida något sådant!!! Det är tur att det ska göra mindre ont nästa gång som man epilerar sig annars så hade jag nog lämnat tillbaka den... Ne då... Men alltså rakning är en grej den gör ju inte ont alls och vaxning gör ju bara ont ett tag och där går det ju snabbt men här det sved ju ett tag men det går ju inte alls lika snabbt som med vax, men det håller förhoppningsvis längre en vax och definitivt längre än rakning som på mig blir stubb efter bara en dag... Jag körde bara underbenen och en bit på låret sen så får jag ta resten av låret en annan dag och bikinilinjen om ytterligare nån dag och målet är sen att jag ska ta under armarna men det får bli EN ANNAN DAG!!!

Väl hemma sen så packade vi upp grejerna och Robin ville spela en gång och det fick han, han har dock inte förstått det här med att köra rally utan ska köra mot trafiken istället men men han lär sig väl snart om han får spela lite mer...

Sen efter att vi hade spelat lite så var det dags för lite mat... Nån form av chili-con.-carne eller hur det stavas blev det mimsig var det iaf... Och efter det så var det dags att röja lite sly vid vår väg igen, tyvärr så räcker inte batteriet på vår trimmer så länge så jag får ta och ladda stup i ett så imorrn ska jag nog låna pappas röjsåg istället och köra bort slyet med... Kanske händer nåt iaf...

Ronja har inte kräkts mer undet resten av dagen, jo några ggr men inte så mycket så det är nog inte magsjuka hon haft utan bara nån bugg som inte ville vara i hennes mage... Så morgondagen kommer att ängnas åt gräsklippning, sly röjning och ev så ska jag hjälpa mamma med nåt oxå... Hoppas bara på att det blir sol i morrn...

Just ja... Farmor och farfar skulle ju ta med sig Robin till Kolmården nån gång denna vecka, men farfar har gjort illa ryggen så dom undrade om inte vi kunde tänka oss att åka med Robin och dom betalar... Visst kan vi väl det tänkte vi... Krya på dig farfar, jag lovar att vi kommer att både filma och fota när vi är där så ni får se hur kul han haft...

Ne nu ska jag ner och göra gubben sällskap i soffan ett tag...

Ses i morrn igen ni som vill läsa...

Ps. Ni får gärna kommentera...

Kommentarer
Postat av: Anna-Clara

Hu för epilator! Vi har också en och jag tycker inte att det gör mindre ont hur många gånger jag än försöker... Och F vägrar använda den på ryggen efter att jag provade den på honom ;)

2009-07-21 @ 21:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0