Liten sammanfattning av dagen..

Ja denna dag började med att Ronja väckte mig vid ca 08:00 med att sitta och leka i sängen... Tomas var ju och jobbade idag... Sen när både Ronja och jag tyckte att det var dags att gå upp så gjorde vi det och satte oss i soffan i vardagsrummet ett tag tills storebror kom och då gick vi och käkade frukost... Efter det så har det gått i ett och jag är helt slut... Robin har bara bråkat och käftat emot hela dagen... GAAAHHHH!!! Och inte bara  det att han är uppkäftig och håller på utan han är elak mot Ronja utan anledning... Rätt som det är så kan han få för sig att han ska knuffa henne så hon ramlar och börjar gråta eller annars så slår han henne... Vet inte hur många ggr jag fått frågat honom varför han gjort si och så och då tiger han... Suck... Det är undebart att ha barn... Speciellt när dom sover!!! Skojar bara, men det är så jobbigt att hela tiden vara på sin vakt så han inte gör sig eller Ronja illa för han fattar ju inte att vissa saker kan han göra sig illa på som tex att hoppa från trappan och andra saker är att han kan skada Ronja när han slår eller knuffar henne... Ne jag hoppas att det kan bli lite bättre fason på honom när han får börja på dagis igen och verkligen busa av sig där... Tyvärr så hinns det ju inte med så mycket här hemma iom att vi hela tiden har så mycket att göra nu när inte huset är helt klart... Men snart så är allt hel klart och då kan vi busa och leka med han... Och än bättre blir det ju när Ronja är så pass duktig att gå och även kan springa för då kan dom två ju leka... Och det ska bli så gött...

Ne nu ska jag snart sova... Har bara lite grejor kvar att kolla... Blev ju uppkopplings stopp där ett tag och mitt mobila bredband är så segt här ute så jag använder ju både det mobila och det fasta men så ville inte det fasta vara med helt plötsligt så jag loggade in på mitt mobila och satt väl si så där en kvart innan man änns kom fram till chat supporten och när man väl börjat chatta med nån så säger den i andra enden att vi sitte och kör på en helt annan säkerhetsnyckel än vad som står där för abbonemanget... ??? tänker jag då, hur kan det vara möjligt eftersom vi bara har en nyckel och vi har använt samma nyckel från start på detta abb... Iom att jag då var uppkopplad på mitt mobila så tog det ju typ nån minut innan min fråga kom fram till personen på andra sidan och denna person ifråga satte om jag verkligen var den jag utgav mig att vara... Till slut så fick jag nog av denna sega uppkoppling och av denna person som skulle krångla så efter ca 30 minuters konversation med chatten så ringde jag upp Telia som vi har och där kommer man till automatiskt talsvar... Säg vad ditt ärende gäller... Telia smart... Ja ha det gäller Telia smart... Nu vill jag veta lite mer om vad ditt ärende gäller... GAAAHHH, jag orkar inte med detta skicka mig till teknisk support direkt tänkte jag men sa inte... Så efter ca en kvart till och mycket testande av prylar och liknande så kom jag äntligen fram till support och där säger personen i andra luren som var jättetrevlig att ne nyckeln stämmer och det är tre datorer som är kopplade till gatewayen men bara en som inte kan logga in dom andra två (min och Tomas datorer) är uppkopplade... Ehh nee, det är dom inte... Vi får svaret att nyckeln inte är giltig... Konstigt säger supporten... Jag förklarar att jag pratat med chat supporten och att den personen sa att nyckeln inte överenstämde med den nyckeln dom hittade för abbonemanget... Ne he sa han, det var konstigt för det är det enda vi hittar här... Han ber mig sen att gå till desktopen och kolla vad det står för nåt där på det trådlösa nätverket men inget konstigt står där... Då ber han mig att kolla vad det står på notebooken och det står inget konstigt där heller, så han gör en omstart av vår gateway och router från dom och hoppas att det ska lösa sig med det annars så är det bara att återkomma, men det kan ta upp mot en halvtimma innan det kanske funkar igen... Ok sa jag och tackade... Efter ca fem minuter så funkade allt igen... Konstigt detta tycker jag... Men nu är allt som det ska igen...

Ne nu ska jag varva ner med lite Days sen är det kudden som gäller...

Natti najt alla...

Ps. glöm inte att kommentera;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0