Stoppa tiden, jag hinner inte med!!!

Idag har det nästan gått i ett hela dagen... Först på förmiddagen vid 11 tiden så kommer farmor och farfar hit och det är alltid lika trevligt när dom kommer, och innan dom kommer så ringer Tomas arbetskollega på NCC och frågar vad vi ska göra idag och frågar om han och hans familj kan komma förbi på en kopp kaffe och vi sa att det var väl ok, jättekul att träffa folk... Sen kommer då farmor och farfar och vi fikar och snackar lite skit och jag ber farmor om hon kan kolla upp om det kanske går att ordna en dejt med Ridgebacken som finns i Kårtorp för Tomas har ju inte träffat nån ännu och hon skulle kolla upp det, och sen så har vi (jag) ju bestämmt att vi ska till hundutställningen på himmpa i Augusti oxå men det kan ju vara kul att träffa en utan massa med andra hundar att titta på oxå... Och när farmor och farfar åkt så åker Tomas och Robin in till Skarphagen för att köpa lite fikabröd till nästa omgång gäster och när dom kommer till Skarphagen så ser dom en jättefin Schäfer tydligen som inte är som en fällkniv i bakvagnen och då säger Robin: Åhh vilken fin hund... MEN DET BLIR INGEN SCHÄFER!!! Hur mycket jag än själv vill ha en schäfer för jag tycker att dom som inte är trasiga är så himmla vackra så skulle jag inte stå ut med att behöva göra mig av med den innan den blir mer än 4 år gammal för det är tyvärr så att dom flesta schäfrar som jag känt har inte blivit äldre än så för att deras höftleder och framben inte orkar med. Utan jag vill ha en hund som jag kan nästan räkna med att den lever i 10-12 år om inte mer... Nu finns ju inte den garantin med nåt inte änns med oss männsikor, men jag har redan behövt gjort mig av med så många djur och jag vill inte behöva ta bort nån i förtid pga en sån sak att den är sönderavlad... Jacky blev inte äldre än 7 år och tydligen så var det nåt med njurarna och det var tydligen vanligt på den rasen som hon är så jag är glad över att jag hade henne så länge som jag hade henne och att hon har fått varit frisk fram tills då... Men jag vill inte behöva gå igenom att behöva ta det beslutet på ett så ungt djur igen om jag absolut inte behöver... Men som sagt det finns ju inga garantier för nåt så man får bara hoppas på att den hund vi än beslutar oss för att skaffa får vara frisk så länge som bara går...

När dom sen kom tillbaka så ringde Tomas telefon igen och denna gången var det Oskar som ringde och frågade om det var ok att han kom... Men inte idag!!! För han hade ingen bil idag så ev i morrn kanske... Han var nere i Norrpan från Uppsala några dagar och ville komma ut och hälsa på så det ska bli kul det oxå... Och efter det samtalet så kommer Jörgen och hans fru/sambo Fia och deras son Wiliam och dom var jättetrevliga och Robin och Wiliam gick jättebra ihop, Wiliam är 1 år äldre än Robin men dom är precis lika vilda om inte Wiliam är lite vildare för Robin är hur snäll och lugn som hällst i gemförelse med Wiliam och jag som tyckt att Robin är stojig och vild... Där fick jag... Kul att se att det finns fler än vi som har vilda och ostyriga ungar;) Men det funkade jättebra och vi fikade och snackade skit och sen efter ca 1,5-2 timmar tror jag så åkte dom hemmåt för dom skulle till affären innan dom åkte hemmåt... Men vi sa att dom måste komma snart igen och grilla och dricka gott och vem vet det kanske blir vildsvin då för Jörgen jagar visst en hel del vad jag förstod ute hos en av Tomas och Jörgens chefer så det kan nog bli riktigt gött kanske;)

Efter att dom hade åkt så gick vi ner till mormor och sa hej och sen så gick vi hem och gjorde nästan ingenting... Jo jag satte upp tvättlina och hängde upp tvätten, men annars så har vi inte gjort nått mer vättigt idag... Jag skulle ha tränat men hade noll motivation i dag, får se om jag springer nån mil eller nåt imorrn istället och ev boxas lite, vi får se om motivationen finns där imorrn istället...

Just ja... Vi har diskuterat lite om vad vi ska hitta på mer under semestern med barnen och tyvärr så lutar det åt att vi får hoppa vissa saker och snåla in lite på det hela... Farmor och farfar vill ju ta med Robin till Kolmården och det vill ju moster oxå så det funkar för våran  semesterkassa... Sen så blir det ju Smultronstället på lördag och sen så funderar vi ju på att åka till Linköping ( jag och Robin åker tåg och Tomas och Ronja åker bil) och sen så tänkte vi ju att vi ska åka till Tropikariet för jag vill gärna se hur djuren ser ut utan att behöva ta på dom i två fula och fåniga baddräckter;) Och jag hoppas att våran semester budget på 1400kr ca räcker till dessa bravader... Det återsår att se!!! 

Ne nu ska jag läsa lite andra bloggar sen så ska jag sova...

Najt najt och kramizar alla glada...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0