Midsommarafton 2009!

Igår var det ju midsommarafton och det var en helt underbar afton med familjen. Vi tog en del bilder som jag vill dela med mig av så vi börjar väl med att ta det från början;)

Vi brukar ju enligt tradition efter att Robin föddes fira midsommar i Kårtorp så som vanligt då så åkte vi dit och denna dagen till ära (eftersom det inte blommar så mycket blommor och så så fick man ta vad man hade och då fick vi ta lite hemma och lite i Kårtorp och det tog mormor och morfar med sig när dom kom) att klä midsommarstången...
 
Tomas och farfar klär stången...


Ronja ville vara med och klä stången hon oxå...


Jag var visst med på ett hörn oxå...

Efter att stången blev klädd så var det dags att äta lite sill och potatis med tillhörande nubbe och annat smått och gott...

    
Så här glad blev Ronja av att äta sill och potatis... Japp hon åt sill och hon ville bara ha mer och mer...

Efter att vi ätit så var det lite efterrätt bestående av jordgubbar och grädde och sen så var det dags att gå till festplatsen och dansa runt stora midsommarstången och köpa lite lotter...

        
Busan Ronja sitter i sin vagn och kollar på alla andra barn och vuxna som dansar runt stången...


Buse Robin vill dansa runt stången..


Ronja och jag kollar på dom som dansar...


Oj här kom jag visst med igen... Ja ja;)

Sen efter att vi varit och dansat lite och köpt lite lotter och väntat på lottdragningen så gick vi tillbaka för att ta lite fika med kaffe och tårta, tyvärr så tog vi ingen bild på tårtan... Senare under kvällen så lekte vi lite med Robin och Ronja...


Robin leker med sin gamla leksak nu Ronjas leksak...

                             
Gosiga Ronja lär sig att gå och kollar på när morfar och Robin sparkar boll...

            
Robin och morfar kickar boll och det går riktigt bra... Var bara rädd flera gånger att morfars träsko skulle följa med bollen och träffa Robin men inte, den satt kvar... För det mästa iaf annars så flög den inte så långt;)


Ronja vill oxå vara med på ett hörn...

                   
riktigt kul hade vi...

Och när klockan började närma sig midnatt och barnen sov så åkte vi hem till oss, Robin och Ronja sov över hos farmor och farfar och vi hämtade dom idag på eftermiddagen...

Dagen idag har varit ganska lugt. Vi åkte och hämtade Robin och Ronja och tog oss en fika med tillhörande tårta som blev över från igår och efter fikan så åkte vi hemåt och packade ur bilen och sen så gick vi ner till mormor och morfar för att lämna morfars tröja som han glömde kvar i Kårtorp och vi fick lite mat där oxå... Kan ni tänka er vi fick sill och potatis;) Och efter det så gick vi hem och Tomas klippte gräset och jag la bud på en Nintendo Wii konsol på Tradera men vann inte dom tre första som auktionen gick ut idag, men jag har en auktion som går ut den 2 juli som jag hoppas på att jag vinner...

Ne nu ska jag bara läsa några andra bloggar sen ska jag sova...

Natti alla glada!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0