Nu äntligen är den här!!!

Vår nya tv är äntligen här:) Vi var och köpte den idag och äntligen så kan vi se på tv med bra bild...
Det blev en Samsung LCD 37" HD-ready med HDMI uttag och lite annat lull lull... Vi måste dock skaffa en modul för att kunna använda den inbyggda boxern men det väntar vi med tills våran bindningstid på boxer är slut och då kolla om vi ska ha några HD-kanaler för då skaffar vi en modul som är HD förberedd och då får vi allt i ett enda paket och det blir bra annars så hade vi fått köpt en modul nu för 350:- och sen om vi velat ha HD-kanaler fått köpt till en HD-box, vi tyckte det var lite onödigt just nu så tillsvidare så kör vi vidare med vår box från Boxer och tittar bara på vanliga icke HD-kanaler tills bindningen tar slut och då får vi ta nästa beslut... Det är ca 2 år tills dess:)

Här är tv:n förresten...

Visst är den snygg!!?? Och den passar in med våra möbler helt perfekt.. Jag är så nöjd, och vi behöver inte lära oss några nya fjärrkontroller för den gamla funkar bra på denna oxå... Kanon!!! Så nu kan vi fortsätta att använda samma fjärr till dvd och tv...

Vi valde mellan denna och en annan som var HD-klar och som kostade ca 3000:- mer men vi övervägde användningen av tv med dom olika aparaterna över en kopp kaffelatte och en kokosboll på Nordic och kom fram till att det räckte med vad denna tv kunde ge oss iom att vi inte kollar så mycket på sport (ja kollar mäst på handboll och hästhoppning och Tomas kollar inte alls) och kollar vi på film så är vi inte så jättekräsna vad gäller ljud eller bild bara det inte hackar så jättemycke och att inte bilden blir svar (som det blev på den gamla visserligen men men:) ) Och ett hemmabiosystem till det lilla rummet tror jag inte blir så lyckat... Ne då det räcke med de lull lull som denna underbara sak kan ge oss... Däremot så ska vi skaffa en HDMI-kabel så jag kan koppla min notebook till den och lyssna på Spotify och titta på film som jag fixar på datorn typ...

Och när vi var på Nordic så såg ja massor med grejer som jag vill ha i mitt kök... Får åka dit sen när jag tjänat lite pengar när jag börjar jobba finns ju massor av skoj grejer där att handla... Porslin och såna saker... Kan nog blir kul och i värsta fall dyrt:)

Och som sagt så när vi hade varit på Nordic så gick vi ju tillbaka till Expert stormarknad och sa till att vi ville ha den tv:n som vi sätt först och så fixade vi det, jag får ett nytt Expert-kort att fortsätta använda för framtida köp för mitt var för gammalt, men det gjorde ju inget för jag trivs med den service som jag fått både i den butiken och den som är på stan så dom är jag trogna, lika så gäller för Elgiganten dom gillar jag oxå för där har jag oxå fått bra hjälp och service...

Efter att vi varit och fixat med tv köp och knölat in den i bilen( en plasma eller LCD tv får inte ligga ner utan måste stå upp, det är tur att man har en kombi och det är tur att vi inte skulle ha samma storlek som den förra en 42 tums) åkte vi till Bauhaus för jag skulle ha solcellslampor som jag tänkt sätta på några stolpar längs med vägen så det nästan blir som gatbelysning och köpte 18 st till ett bra pris... Sen blev det en tur till Skarphagen Centrum och Konsum för att köpa lite grönt, bröd och mjölk, sen bar det iväg hem för urlastning av tv och grejer sen ringde mamma och sa att vi hade glömt att stoppa ner mat till Ronja, varken vanlig mat eller välling hade Tomas stoppad ner som jag bad han om så det blev att snabbt roffa åt sig en ren flaska och gå ner till mormor... Väl därnere så blev man utfrågad vad det blev för en tv och vad den kostade... Varför kan inte vissa nöja sig med att man bara säger att en sak kostar pengar när man inte tycker att dom har nåt med att göra vad saken kostade?? Nåja strunt samma... Vi tog oss en fika och sen så gick vi hem för att fixa lite mat och vänta på att moster skulle komma (dom skulle låna vårat stora parytält och stolar) och som vanligt så kom dom med samma tajming som alltid och rullade in på parkeringen när vi stod och fixade mat och skulle äta, men det löste sig dom fick med sig lite och åkte ner till mormor och morfar för att fika och kom upp till oss sen innan dom åkte för att hämta resten och Samuel hjälpte Tomas ut med den gamla tv:n till Backstugan... Sen snackade vi lite innan dom åkte...

Sen så kan ni ju kanske gissa vad vi gjorde sen... Jag satte upp mina solcellslampor på staketstolparna och det såg faktiskt riktigt bra ut, hoppas bara att solen kan visa sig så batterierna kan laddas ordentligt så det lyser bra sen när det blir mörkt... Och sen kollade vi på TV... Burn notice blev det och sen bidde det sängen...

Ja det var alla händelser idag... Beroende på vädret så får vi väl se vad som kan hända i morrn... Men mer om det i då för nu ska jag snart sova... Ska bara läsa några bloggar till sen så får kudden besök några timmar...

Natti alla glada där ute... Cu later...

Kommentarer
Postat av: Linnea

Pappa säger att man visst kan frakta en LCD-TV liggandes, plasma går däremot inte.



Själv struntar jag i vad det är för sort, bara det är Pingu på den!

2009-06-15 @ 21:34:32
Postat av: Pernellis

Det stod på kartongen att den inte fick ligga ner så den stod upp hela resan hem...

2009-06-16 @ 23:29:18
URL: http://pernellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0