138 bullar och en näbbmus!

Idag har det varit dagisdax för Robin så det var bara att gå upp kl 06:00 för att göra sig iordning och sen väcka ungarna kl:06:30 och klä på dom vilket gick ganska bra, Robin var så trött att han hällre ville sova vidare men efter att han hade skrikit och gråtit ett tag och väckt Ronja så var det bara att klä på honom och sen in och hämta Ronja och klä på henne. Ner i köket och sätta sig för att sen göra sig helt klar för dagis. Kl 07:05 så tar vi på oss ytterkläderna och kl 07:15 sitter vi i bilen och är på väg till dagis och ca 07:35 är vi framme och Robin börjar ca 07:45 så vi har lite tid till godo när vi kommer på morgonen att prata med fröknarna och dom andra barnen som är nyfikna på Ronja och vem det kan vara och om hon kommer börja där och så vidare... Och i går fick facktiskt Ronja ett vykort från dagis där dom hälsade henne välkommen till inskolning den 12 Augusti kl 09:00-10:00 och torsdag och fredag så går hon 09:00-11:00, och när vi åkte och hämtade Robin sen vid ca kl 15:15 så sa en av fröknarna det till dom andra barnen att Ronja snart skulle börja och då kom hon med det smarta förslaget att Robin OCH Ronja ska gå samma tid när hon börjar sin inskolning och det hade jag inte änns tänkt på iom att det blir knas med resor och så åker ju Ronja hem mitt i Robins dagistid som han har och vill säkert följa med hem istället. Så han kommer att gå från den 3/8-11/8 kl 07:30-16:30 och sen så kommer han få gå Ronjas tid tills hennes inskolning är klar och sen går båda kl 07:30-16:30, och under Ronjas inskolning så kommer jag att jobba kväll och det finns dagpass annars så har jag ju inget annat val än att ta kvällspass ändå ju:) Så efter att dagis var klart så åkte vi mot mormor och brevlådan och då såg jag att Glassbilen åkte mot Borleja så vi åkte upp till mormor och tog oss en kaffe efter att vi hämtat posten så vi kunde få med oss glassen sen, både Robin och Ronja är storm förtjusta i glass. Sen så åkte vi hem när Tomas ringde och sa att han inte skulle jobba äver utan var i Klinga redan så då var det bara att plocka ihop sitt pick och pack och åka hemåt.

När vi kom hem sen så såg jag att vi var tvungna att vattna det ny sådda gräset för det var så torrt i marken så jag skulle precis gå och sätta igång vattenspridaren då jag såg en död näbbmus ligga på gräset vid gången, och jag förstår inte vad det är med katterna?? Dom kan jaga och döda näbbmöss men dom äter inte upp dom... Varför då döda dom om dom inte ska äta dom??? Onödigt!!!

Efter maten som bestod av kykling fahitas så fick jag för mig att jag skulle baka bullar iom att jästen hade gått ut men det gick fortfarande att använda dom så jag ställde mig och gjorde bullar och hela 138 st blev det, men Tomas och jag tog 2 var för att se om dom gick att äta och det gjorde det. Så nu är nästan hela frysen full av bullar... Och på Torsdag eftermiddag/kväll så ska jag ställa mig och göra midsommartårtan som jag traditionsenligt har gjort sedan vi började att fira midsommar tillsammans med mormor, morfar, farmor och farfar i Kårtorp...

Men nu blir det lite Våra bästa år tittande innan natti...

Så ha det så gott alla så skriver jag snart igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0