Dagis lämnande och hämtande, Ingelsta shopping shoppande och sommartårte bakande!!!

Ja denna dag har det varit fullt ös från första stund man öppnade ögonen på morgonen. Först då upp själv och klä på sig och göra sig iordning för att sen ta fram kläder till Robin och väcka honom som motvilligt ville gå upp, men efter lite lirkande så fick man iaf på han kläderna och sen la han sig igen för att vila lite;) han är så morgontrött den lilla busen. Sen var det bara in och hitta kläder till Ronja och försöka väcka henne men hon var inte lika lätt väck idag som hon brukar vara så det tog ett tag innan hon ville vakna och var då på ett fasligt humör, klädde på henne och så kom Robin in och frågade om vi skulle åka till leksaksaffären nu och då förklarade jag att han skulle till dagis först och sen så skulle vi åka till leksaksaffären och det gick han inte med på men efter lite till lirkande så var vi iaf på väg till dagis...

På dagis sen så hann vi knappt innanför dörren innan Robin glatt sa till fröknarna och kompisarna att han skulle åka till leksaksaffären efter att han varit där och så var det gjort;)

Åkte hem och Ronja och jag åt lite frukost och satte oss sen i vardagsrummet och Ronja lekte med sina leksaker och jag tittade lite på tv. Vid ca 09:30 så blev lillbusa trött och ville ha en välling så jag gjorde en och hon svepte den och somnade efter lite bök och gnäll... Efter nån timma eller så så vaknade jag av att det ösregnade ute och att regnet smattrade mot rutan, nåväl bara att blunda och vila vidare... vid ca 12:00 så tyckte jag att vi vilat färdigt och jag försökte väcka Ronja men det var inte så lätt denna gången heller och när hon väl vaknade så var hon lika grinig som på morgonen... Hmmm inte kul när hon är så...

Fixade lite mat och vi åt sen var det bara att göra sig iordning och packa skötväska för att sen ta bilen ner till mormor och morfar för att ta en snabbfika och lämna Ronja och sen styra nosen mot stan igen för att hämta Robin och sen åka och shoppa... Väl framme på dagis så hittade jag en perfekt plats för att fickparkera och det gjorde jag och inte för att skryta men den parkeringen kan man inte gnälla på... Var ett tag sen jag fickparkera men det satt kvar i minnet hur man gjorde hehe... Sen så gick jag in på dagis för att hämta lilleman och dom satt och åt mellanmål och Robin hade inte ätit så mycket mat idag för det var visst potatis och skinka idag så han hade bara ätit skinka och sen på mellanmålet så hade han tryckt i sig nästan alla mjuka mackorna så han var riktigt hungrig då... En av fröknarna berättade att dom hade varit i karusell parken ( en lekplats med en karusell som man tar fart med hjälp av benen som går runt runt runt) Robin hade åkt denna karusell och förmodligen blivit lite snurr i huvudet så han hade ramlat av men inte skadat sig dock men iom att han var så snurrig i huvudet så bar det iväg på väldigt vingliga ben när han ställde sig upp så dom andra hade haft väldigt kul åt det... Kan tänka mig det hihi...

När vi var klara på dagis så åkte vi till Ingelsta Shopping och gick först till Apoteket för att köpa mer nästspray till Tomas och mig, sen bar det av till H & M för inhandling av kläder, blev några tröjor, blusar och skjortor till mig och lite smink och två par jeans till Robin och två t-shirts men tyvärr inget till Ronja för det som fanns och var nåt att ha var antingen för litet eller alldeles för stort så tyvärr så fick hon vara utan denna gången. Sen efter H & M så gick vi till ICA för att handla lite mat och andra grejer som var slut i kylskåpet och skötrummet och efter det så blev det en liten snabbis till Kicks innan vi packade in grejer och oss själva i bilen och åkte hem till mormor och morfar för att hämta Ronja och efter en stund så kom Tomas ner oxå,sen så åkte vi hem och fixade lite mat... Fisk och potatismos med skitig sås blev det och efter att vi ätit så ställde jag mig och gjorde smeten till tårtan och sen in med tårtan i ungnen och fixa det andra som skulle vara på tårtan och sen sätta sig ett tag vid tv:n för att sen få veta att Tomas hittat en bild som jag vill ha på min nya header så nu saknas bara typ två bilder till sen så är det bara att knåpa ihop den och det blir nog riktigt great... Efter det så fixade jag tårtan men allt som skulle vara på exkl jordgubbar för dom kommer på imorgon, sen hoppade jag in i duschen och nu så ska jag sova... Har varit en riktigt händelsrik dag med många stressmoment och paniksituationer... Men men det är bara att bita ihop, bryta ihop och komma igen;)

Ne som sagt nu ska jag sova, får se om det blir nåt inlägg imorrn, det vet man inte...

Natti!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0