Det kunde gått riktigt illa!!!

Dagen började med att hela familjen åt frukost vid ca 8 tiden och det var så trevligt att äta frukost hela familjen tillsammans, så blir det ju inte i veckorna då Tomas går upp 06:00 och vi inte går upp förrän 08-09 och igår så gick ju jag upp sent. Men jag hoppas att vi kommer att äta fler frukostar ihop på semestern och sen i höst när vi börjar jobba igen så kommer vi ju bli tvugna att äta frukost ihop och det gör mig inget alls...

Sen när frukosten var uppäten och bort plockad så ställde jag mig och gjorde iordning en liten kaka och vispade lite grädde och sen så kom farmor och farfar och vi fikade och åt den lilla tårtan som jag gjort och lagt på smultronen som vi plockade igår...

När farmor och farfar åkt så gick vi ner till mormor och badade och hälsade på min kusin med familj och fikade lite och även jag badade denna gången och det var så skönt att bada...

Sen när vi badat klart och gick hem så satte Tomas igång grillen och sen blev det grillad korv och pinnbröd med tillbehör och sen så blev det lite vila för vi blev så trötta av allt som vi gjort idag... Senare på kvällen så gjorde jag iordning nåt som jag aldrig gjort förrut och aldrig trott att jag skulle äta kanske, jag gjorde en keso röra med keso, gurka, avokado och tonfisk och det var så gott... Så det kommer jag göra fler gånger... Men när jag skulle göra iordning röran så var jag nära på att få en tumme mindre för jag var visst inte så haj på att skära avokado som jag trodde utan skar lite för djupt så kniven gick rakt igenom avokadon och rakt in i mellan pekfingret och tummen och en bra bit in oxå, men som tur är så var det inga senor eller nåt sånt som skadades utan det är bara hud fast en bra bit in i huden... Känner mig dock lite handikappad... Ha ha hand!!! Ja ja nu har jag varit rolig för idag... Ne nu ska jag snart sova om jag ska orka hålla på med både Robin och Ronja imorrn... Robin har kommit in i en v'ärre period nu då han varken lyssnar eller kan svara och Ronja är så mammig och klängig så man kan knappt sätta ner henne på golvet innan hon klänger upp på mig igen... Men detta går ju över men man är ju lite begränsad i vad man gör när barnen är så här... Men det går ändå... Robin har varit helt torr förrutom en kiss olycka och två bajs olyckor... Han är så duktig vår lilla prins...

Ne nu ska jag sova... Najt najt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0