Drömmar och verklighet!

Ja idag så var det upp vid 06:00 och göra sig iordning för att väcka barnen vid 06:30 och klä på dom och sen göra sig iordning och sätta sig i bilen för att åka till dagis... Denna väg som jag kör varje morgon brukar inte vara så mycket djurliv på förutom några myror eller nån enstaka fågel vid den tiden på dygnet, men idag så var det två harar som måste varit självmordsbenägna för dom satt båda två mitt på vägen och flyttade sig inte förrän jag smög fram med bilen då hoppade dom in på gärdet... Och inte nog med det utan en bit närmare Klinga så sniffade bilen på en grävling som fick för sig att sträcka på benen över vägen när vi kom åkandes förbi... Så här mycket liv är ovanligt att jag möter...

Annars så har dagen varit väldigt lugn, en och annan maskin disk har diskats och sen så har det varit Ronja bus resterande tiden av dagen innan vi skulle in och hämta Robin... Ronja är så himmla mammig just nu och vill hällst inte ner på golvet om man håller henne utan klänger sig kvar och ger en en riktig björnkram, men ner på golvet måste hon ju ibland och då blir det vilda protester som som tur är går över ganska snabbt... När vi varit och hämtat Robin från dagis så åkte vi hem och hämtade badkläder och sen gick vi ner till mormor och tog oss en fika och sen så badade Robin och Ronja, jag väntar tills på torsdag eller fredag innan jag badar för då har poolen blivit ren och fin. Men Robin och Ronja badade idag och Robin tycker att det är så kul att bada...

Här kommer lite bilder från dagens bad...

               
Ronja gillar oxå att bada som så synes...


Robin med sina simgrejer som han inte badar utan, och det är bra att han är så medveten att han måste ha dom på sig..

Sen när vi kom hem så var vi tvugna att sätta igång vattenspridaren så det nysådda gräset fick lite vatten och sen så var vi tvugna att vattna lite annat oxå och då gick vi igenom det som behövde göras snarast och vad vi vill göra och det är ganska mycket som ska göras när man börjar att räkna upp...
Prio 1 är iaf...
Den del av tomten som blev "förstörd" iom renoveringen av huset som då gräsmattan och slänten, uteplatsen och den lilla grusplanen vid groventren och trappan där så man kan gå ut och sätta upp blöta kläder på torkvindan som ska sättas dit.
Prio 2 är...
Källar dörren till jordkällaren så man kan börja använda den ordentligt.
Prio 3...
Fixa till grustrappan vid stenmuren...
Prio 4...
Fixa fler frukt träd och plasera ut på tomten, göra rabatter och köpa gräsklippare...
Prio 5...
Göra den japanska/kinesiska trädgårds parken...

Sen så finns det några prios till som jag inte orkar dra upp nu men som sagt många drömmar har vi och det ska väl uppfyllas när tid, ork och pengar finnes... Sen är det ju inte helt klart inomhus heller utan nytt matbord och stolar ska införskaffas och ny säng till Robin och Ronja ska skaffas så småningom och så ska en möbel in på toaletten, skivan till vedspisen i köket skall fixas så det blir ett tak på vedförvaringen m.m... Ja mycket skall göras och allt hinns inte med i år så det är ju tur att vi ska bo här ett gäng år innan vi flyttar härifrån;)

Ne nu blir det nog inte mer skrivet idag, ska ev kolla lite på våra bästa år och sen ska jag sova... Misstänker att om det är lika bra väder i morrn så ska vi väl ner och bada hos mormor i morrn igen sen ska jag in till Hermelin nån eller några timmar så jag har att göra i morrn oxå... Och nästa vecka så kan jag boka in mina första pass inför höstens arbete... Jippi... Ska bli så skönt att börja jobba igen... Och Tomas jobbar bara en vecka till och sen så har han semester... Och semestern kommer att bestå av besök på Smultronstället, Kolmården, Tropikariet och gamla Linköping i Linköping...

Men mer om det en annan dag för nu så ska jag göra nåt annat...

Najt najt alla... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0