Sol, poolbad, grillat och gott sällskap...

Ja detta har dagen och kvällen beståt av...

Började dagen med att ta en lite lång sovmorgon och sen blev det brunch bestående av riskvick, jordgubbssylt, sill och ägg och till dricka tog jag ett glas jos, sen efter det så tittade jag på när Tomas och Robin grävde ett hål för det nya plommonträdet som jag fick av storebror. Efter det så gick vi ner till mormor för att häta lite fläderblommor och för att bada så klart, och när vi kom ner så var Christian och Maria där med Marias syrras barn som dom är barnvackt till denna helg och då tog vi en fika och efter att Christian och Co hade åkt så kom syrran och Samuel med hundar och efter en liten fika med dom och lite bad så åt vi lite grillat och drack några öl och sen var det dags att röra sig hemmåt och på vägen hem så gick vi en liten runda och plockade lite smultron som jag ska ha till en liten tårtliknande kaka imorrn när farmor och farfar kommer. När vi sen kom hem så var det bara att plocka fram alla grejer till att göra fläderblommssaften och tyvärr så hade jag missbedömt storleken på dom stora skålar vi hade och tyvärr så var Tomas tvungen att gå ner till mormor och hämta hennes julskinkekastrul för att kunna göra en av satserna av safterna och sen när dom var klara så ska dom ju stå och dra i 5 dagar så det var bara att sätta lite gladpack över och ställa på vedspisen som förförra året... Efter det så var det soffan och tv:n som fick lite besök och nu är det sängen som har besök tills imorron bitti då barnen vaknar sen kommer som sagt farmor och farfar på besök... Men det blir imorrn det... Nu ska jag snart sova...

Najt najt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0