Äntligen helg!!

Men det säger inte att vi inte har nåt att göra bara för att det blivit helg, tvärtom så har vi en hel del att göra. Tomas har lite måla kvar på huset, sen ska vi klyva lite ved så vi har lite ved till vintern. Det ska sågas ned träd och planteras lite så visst har vi en hel del att göra fast det är helg...

Har fått reda på att det ska vara final i nåt Rally sm och att det kommer att gå här hos oss, det skulle vara kul att se men jag antar att det är den 21/9 då vi är nere i göteborg på kusin Linneas dop så vi inte kan se det men det visste man inte.

På måndag antar jag att moster Josefine och Samule kommer hem från utlandet bruna och otäcka ;-) Hoppas att dom haft det bra. När hon har tid sen så måste vi komma överens om vilken sång hon ska sjunga på på Ronjas dop och om vi skulle sjunga duett för i så fall måste vi ju snart börja träna, jag har tagit hem texterna så det är bara att träna på det.
Apropå Ronjas dop så ska jag försöka hinna att skriva iordning inbjudningskorten i helgen så vi kan få iväg dom i nästa vecka.

Har ju bestämmt att jag ska börja träna lite smått så man får bort barnhullet man lagt på sig under graviditeten, och hur har det då gått med det? Nja så där kanske, promenader har det ju tyvärr inte blivit så mycket av pga vädret men den andra träningen har väl ändå gått så där. Har lite ont i magmusklerna så lite nytta kanske det har gjort dom sit upsen som man gjort hittils. Och om en snar framtid så blir det Yoga med på schemat oxå, hua kommer man att orka att vara så målmedveten som jag hoppats på, det är ju ganska skönt att bara vara oxå... Ne så får jag inte tänka för då blir det inget gjort...

Ja ha vad har hänt idag då? Jo blev att man sov till efter 12 tyvärr, Ronja har blivit smittad av Robin som är lite förkyld så hon har legat och snorat och hostat stackarn så vid fyra tiden inatt så väckte jag henne för att ge henne lite näsdroppar för att underlätta andningen och för att hon inte skulle hosta så mycket och som tack för det så ville hon vara vaken en timma oxå hmm... Men sen när vi väl kom upp vid ca 14 tiden så intog vi en liten brunch och sedan åkte vi till Pema för att lämna in Tomas tidrapport och även få reda på vart han ska vara på måndag och han ska inventera på City Gross, kul för han hihi... Sen på tisdag vet han inte vart han ska igen... Efter att vi varit på Pema så åkte vi till Babyproffsen och köpte en ny bilstol till Robin och även två pyamasar till Ronja. Efter det så åkte vi och tankade och sen åkte vi till Vilbergen igen och hälsade på mormor, sen åkte vi till farmor och farfar för att ta en kopp kaffe och därifrån så kom vi inte förrän klockan var ca 19, och nu sitter vi och ska titta på en film som jag lånat av morbror Henrik.

Ja ne nu blir det nog inte bättre än så här tror jag.. Kommer mycket troligt att bli ett nytt inlägg i morrn.
Har även tänkt sen framöver att göra en litet sammandrag över vad som har hänt här den senaste tiden från att vi bodde som sommargäster här i Gullängsbacken till idag, och jag hade även tänkt att visa vad som hänt med bilder. Kanske att det blir ett sånt inlägg i morrn eller en annan dag.

Påminner även en gång till till er som inte hört av sig till mig och fått mitt användarnamn och lösenord så den siste nu så blir denna sida skyddad, men tillgänglig för er med inloggningsuppgifter..

Kram banan på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0