Tomas sista lediga vecka!!

Första dagen i Tomas sista lediga vecka innan han börjar jobba igen är nu snart till ända och det har väl varit en ganska händelserik dag idag iaf. Började med att vi inte gick upp senast kl. 8 som vi sagt att vi skulle utan klockan blev snarare 10-11 nån gång innan vi årkade oss upp ur sängen, skärpning på den frånten till i morrn för vi måste komma upp lite tidigare så vi hinner med mer innan det är kväll och natt. Vad vi gjorde sen var att vi gjorde oss iordning för fotograferingen på Vrinnevisjukhuset och sedan åkte dit, jag skulle förbi Apoteket först för att köpa en ny bröstpump för jag upptäckte igår att min gamla som jag hade när Robin var liten hade blivit en spricka i och då är det ju inte undligt att det inte blir nåt tryck i den och att man inte får ut nån mjölk. Så en ny pump införskaffades och lite mer Minifom till Ronja pluss en ny napp och denna gången fick jag faktiskt tag i den nappen som jag letat efter äntligen. Efter att jag blev klar inne på Apoteket så gick vi upp till kaffeterian där fotograferingen skulle vara och då bestämde Ronja sig för att hon var hungrig så det var bara att sätta sig ner och ge henne bröstet och efter en liten stund så kom fotografen och sa till att vi kunde få komma in och amma istället så vi gick in och jag ammade färdigt. När jag ammat färdigt så fyllde vi i formuläret för fotograferingen och sen fick vi komma och sätta oss och dom tog några bilder. När fotograferingen var klar så gick vi till bilen för att sen åka till Kårtorp för att äta lite och för att lämna Robin som skulle sova över hos farmor och farfar, och det här känns jätteelakt att säga men det är faktiskt ganska skönt att det bara är Ronja, jag och Tomas hemma ikväll för Robin är inte rolig att göra med alla gånger nu. Tyvärr så blev ju mormor lite ledssen för hon har inte fått sett Robin sen i lördags men å andra sidan så har inte farmor och farfar fått träffat honom på ett tag heller och om man säger så här så har faktiskt mormor chansen att träffa både Robin och Ronja när hon vill eftersom hon bor granne med oss. Men det är svårt det här med att dela lika när det gäller barnen, mormor och morfar vill ha barnbarnen så mycket som möjligt hos sig och det vill farmor och farfar oxå och får den ena ha dom mer än den andra så blir den första ledssen och vise versa. Och det gör ju inte saken bättre att man bor nära varandra heller för då vill dom ju vara där mer än hemma och det gör definitivt inte saken bättre att dom blir lite bortskämda när dom är borta heller för då vill dom ju definitivt inte vara hemma och då kan man ju inte komma med hotet att om du inte är snäll får du inte träffa MM, MF eller FF, FM för då blir ju dom ledssna för att dom aldrig får träffa dom fast man bara vill att barna ska vilja vara hemma mer. Det är jättesvårt tycker jag för jag vill ju inte göra nån ledssen.

Nå ja tillbaka till ämnet nu kanske. Jo efter att vi hade varit i Kårtorp och ätit och fikat och lämnat av Robin så åkte vi in till stan en snabbis för att köpa en förpackning med modersmjölkersättning för jag har ju haft lite svårt med att få mjölken att räcka till till kvällen och eftersom jag inte kunnat pumpa ut nåt så har det varit ett par väldigt jobbiga kvällar med mycket skrik och gnäll så iom att jag nu införskaffat en ny pump så är min strategi att jag ska hjälpa mjölkproduktionen lite på traven och pumpa några gånger extra om dagen för att öka på det hela och då behöver jag ersättningen som backup tills det är så mycket som jag vill att det ska vara och jag hoppas att det inte dröjer allt för många dagar innan det är som det ska igen. Har redan pumpat ur en liten flaska och ska snart pumpa ur lite till och det som jag pumpat ur fryser jag in till senare det är jättepraktiskt tycker jag för då kan jag ta Robin och Tomas ta Ronja om det skulle bli så att Robin vill vara med mig och då är det ju bara att värma på en flaska med mjölk som Tomas kan ge och jag får lite vila..

Ne detta var nog allt för denna gången, ska till BVC i morrn så i morrn får vi se hur vår lilla tjeja har gått upp i vikt och hur lång hon blivit.

Så tills dess, so long...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0