Tomas näst sista vecka ledigt!

Ja ha, ja det har väl inte hänt så mycket här idag heller igentligen, sov väl kanske lite förlänge idag oxå men det blir det ändring på i nästa vecka för då ska det både gås upp i tid och läggas i tid så det inte blir galet med dygnsrytmen helt för oss. Nästa vecka är ju Tomas sista lediga vecka på ett tag nu så jag hoppas på att vädret kan vara lite hyggligt iaf så han inte bara får regn och regn. Idag har vi fixat iordning Ronjas säng så hon kan börja sova där själv utan att ligga hos mamma och pappa och dom tre timmar som hon sovit där under dagen har faktiskt gått riktigt bra så vi sak prova att ev ha henne i egen säng i natt får vi se, skulle ju inte göra nåt om man fick sova lite ifred om nätterna utan att behöva ta hänsyn till att hon ligger där. Men det vet vi ju inte hon kanske inte alls vill sova i egen säng ännu och då får vi ju acceptera det och eftersom hon vill nattamma så måste jag ju ta henne till vår säng och amma henne och då hoppas jag att det går lätt att lägga tillbaka henne efter att hon ätit och att hon kan somna om lätt då. Sen var det ju det här problemet med napp att hon inte vill ta den utan vidare utan vill suga på vårt lillfinger istället så jag har beställt special designade nappar till henne och hoppas att hon vill ta den, den ska vara av sillicon fast mjukare än det silliconet som typ Robin har i sina nappar. Och vad gäller Robin så hoppas jag att han kan lära sig att vara utan napp snart för han använder den väldigt lite men förmycket för att vara så gammal som han är tycker jag, men det är inte så lätt att vänja honom av med den och eftersom han är lite trotsig just nu så är det ännu värre. Och han är inte lite trotsig heller säger man till honom att man vill att han ska göra nåt speciellt så säger han bara nej och det spelar ingen roll om vi ber honom snällt att han ska göra det eller om vi tjatar han gör det inte iaf utan vi blir bara arga på honom och han bara nej tänker inte eller nej vill inte. Och säger vi att så där får du inte göra så säger han bara jo och då blir vi bara ännu argare. Sabla trotts ålder. Nå ja man kan ju trösta sig med att det går över och kommer att vara bra ett tag för att sen komma i nästa period.... hrmfr... Bara att stå ut med andra ord...hrmfr...

Ja ha vad har hänt mer här hemma då? Jo Tomas har fixar lite på kontoret han har fixat så att data kablarna inte ligger så synligt och flyttat på själva datorn för att få mer utrymme under skrivbordet, han har även flyttat på skrivaren så inte den står på skrivbordet längre och det har gjort att det blev mycket mer plats för kontorsarbete.

Ja annars så har det varit lugnt, vi har inte ringt till den tänkta prästen för Ronjas dop utan det kommer vi nog göra i helgen eller i nästa vecka. Vi har bestämmt iaf att vi kommer att beställa inbjudningskort denna gången iaf och jag har sett ut vilket kort jag vill ha och även gjort ett preliminärt inbjudningskort som Tomas bara ska godkänna innan jag beställer dom. Har även gjort en lista över vilka som ska bjudas och tagit fram deras adresser så nu ska bara prästen kontaktas och försammlingshemmet bokas sen kan jag beställa korten och skicka ut dom. Ska kolla upp en doptårta oxå från Sockerbagaren sen är det bara att invänta dagen D. Ja just det ska kolla min dopklänning oxå om Ronja kan ha den så hon får ärva min annars så får vi kolla om hon kan ta Robins så får dom ta den sen den som får barn först annars så får vi väl fundera på om vi inte ska köpa en egen dopklänning till henne, vi får se ska leta fram dom först och se vilken som kan passa bäst.

Ne det får bli allt för idag, nu ska vi gå och lägga oss.

Natti....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0