Vart tar tiden vägen?

Ja det kan man undra ibland för det vet inte jag just nu.

Ronja vaknade första gången i natt vid 02:00 tror jag att det var men var inte vaken så himmla länge innan hon somnade om igen för att sova till 4-5 i morse då hon inte ville somna om direkt utan ville vara vaken och även gnälla lite, tur att hon inte väckte Robin just då iaf. Däremot så väckte hon honom vid 7 tiden istället och då ville han att pappa och han skulle gå upp så dom gick upp och gick ner för att titta på tv ett tag medan jag och Ronja låg kvar i sängen då Ronja precis somnat om igen. Sen dröjde det till ca 9:30 innan hon vaknade igen och ville ha lite mat för att sen vilja vara vaken och böka så då ropade jag på Tomas som kom upp och tog hand om Ronja medan jag låg kvar ett tag ( det var tänkt bara 15 minuter men han kom upp med henne efter 1 timma ca). Då var det bara att gå upp för då hade jag legat förlänge men det var skönt att få denna stunden för mig själv kan jag säga. När Ronja och jag gått upp och jag hade klätt på både mig och henne så gick vi ner och jag lämnade över Ronja till Tomas igen för att jag sen skulle kunna gå och göra lite brunch eller sen frukost det får ni se som ni vill vilket ni vill kalla det. Efter jag ätit upp och kollat datorn en snabbis så åkte vi in till stan till Skarphagen för att hemta paket och sen åkte vi till farmor och farfar och tog en liten fika som sen blev en lång fika, vi var väl där vid 13 och åkte inte förrän vid 15:30 tiden och som sagt där försvann typ halva dagen och jag vet inte vad vi gjorde som gjorde att tiden bara sprang iväg men det gjorde den iaf. Och när vi kom hem så gjorde vi lite mat, tacos blev det men Robin somnade när vi gjorde maten så till honom fick vi ta undan en portion för att han skulle kunna äta sen när han vaknat till. När vi sen ätit så väckte vi Robin och gick ner till mormor och morfar för att dels lämna registreringspapprena för namn till Ronja till Skatteverket och sen gick vi upp till mormor och morfar för att ta en snabbis fika där oxå och för att Tomas skulle diskutera hyran med morfar. Så nu är första hyrorna betalda så nu får vi bo här till slutet av Augusti iaf ;-) När jag drog igång datorn igen sen när vi kommit hem från mormor och morfar så såg jag att en arbetskollega/team leader till mig hade svarat på ett meddelande jag skickat innan vi åkte in till stan och där hade hon skrivit att hon grattade oss till lilla Ronja och att dom frågar efter mig på jobbet och att jag måste ta och komma dit snart och visa upp underverket så vi får väl ta och göra det på typ måndag eller tisdag när vi ändå ska in till stan, för på måndag funderar vi på att åka in till Vrinnevi och fotta hela familjen till NT och på tisdag ska vi till BVC igen för att träffa vår ordinarie sköterska. Så vi får väl se vilken dag det blir men dit ska jag nån dag för att säga hej iaf...

Ja ha ja det va väl igentligen allt som hänt idag, har preliminär bokat dopdatum för Ronja nu och ska bara ta kontakt med den prästen vi vill ha och se så han kan då och så måste vi även boka försammlingshemmet för fikat efteråt men annars så är allt klart som det ser ut just nu.

Ronja har blivit lite gnällig på sistone när hon ska äta så blir hon helt hisspig och vill inte ta bröstet som hon ska och bara skriker, funderar nästan på om det är så att hon kan ha ont i munnen eller om mjölken kommer för fort eller att hon inte är hungrig utan bara snuttig eller om hon bara är övertrött och är gnällig för det. Blir det ingen förbättring dom närmsta dagarna så får jag ta upp det på BVC för det är lite frustrerande när hon verkar hungrig men inte vill äta. Finns det nån som kanske har nåt tips på vad det kan vara?

Ne det var nog allt för idag tror jag...

En liten bild på mina små älsklingar..


En liten bild på mina älsklingar!!!


Kram från oss...

Kommentarer
Postat av: Josefine

Men åååh! Det var ju den sötaste bild jag nånsin sett! stoltaste mostern i världen

2008-08-08 @ 23:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0