Ingen uppdatering...

här igår och det beror på att vi var på förlossningen och BB-avdelningen hela dagen,kvällen, natten och morgonen för igår föddes hon världens finaste lilla Ronja.

Vattnet gick för mig vid 5:30 tiden på lördagsmorgonen och värkarna började att sätta igång ca en timma efter det. Tomas ringde och rådfrågade förlossningen hur vi skulle göra när vattnet gick och eftersom jag inte var helt säker på att det var vattnet som hade gått så fick vi en tid för att komma upp för en undersökning. Så långt han vi inte utan åkte upp när jag började tycka att värkarna blev värre. När vi väl var där uppe så blev vi förda till ett rum och jag blev undersökt, först togs en ny kurva och efter det så kollade dom hur mycket jag var öppen och då var jag bara öppen 1 cm. Tiden gick och det hände inte mycket det byttes BM och vi fick en ny BM som tyckte att det hade hänt för lite på så lång tid så hon ville sätta in värkstimulerande dropp men det ville inte jag men till sist så kom vi överens att vi skulle testa med dropp iaf och kl 17:07 så föddes hon vår lilla Ronja, och eftersom klockan var så mycket fick vi inte åka hem den kvällen utan fick ligga kvar på BB-avdelningen över natten och vid ca 9 tiden i morse så fick vi komma in till barnläkaren och blev godkända för att åka hem och här är vi nu. Lite omtöcknade men väldigt stolta. Robin är dock inte så försiktig av sig men jag hoppas att det kommer och att det kommer att fungera bra.

En lite mer utförligare förlossningsberättelse kommer en annan dag så vi får nöja oss med det här så länge. Ne nu måste jag gå och ta hand om min familj, får se om jag uppdaterar på ett tag nu för det är lite andra saker som går före ett tag nu. Men jag lovar att jag ska försöka hinna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0