Dagen som varit...

Har varit väldigt lugn, iom att jag börjar bli förkyld (det har inte brutit ut riktigt ännu) så har det inte gått i många knop idag.
Tomas har ju varit utan jobb idag så han åkte in med Robin till dagis vid 06:30 medan jag och Ronja sov vidare vilket var skönt. Sen syndade vi och sov fram till 12 då vi gick upp och åt lite brunch gjorde oss iordning och åkte in till stan för att hemta Robin och när vi inte hunnit så lång hemifrån får Tomas ett sms från telesvar som berättar att Pema ringt för att det finns jobb till honom så när vi är på dagis så ringer han Pema och får reda på att dom redan hittat en annan för jobbet, himla surt och det gör oss bara mera förbannade på den operatören vi har så i morrn ska vi ringa kundtjänsten igen och gnälla och fråga om dom har varit ute och kollat vad som kan vara fel och kan dom inte fixa det snart med motagningen så kommer vi vilja häva avtalet och gå över till konkurenterna för vi måste kunna bli nådda på mobiltelefonerna. För mig är det ju inte så viktigt just nu att kunna bli nådd för jag är ju oftast hemma och kan svara i den fasta telefonen men för Tomas som kanske inte vet vart han ska jobba måste ju kunna bli nådd om det skulle vara så att han inte är hemma och det kan han ju uppenbarligen inte bli, nådd alltså...
När vi hade varit och hemtat Robin från dagis så åkte vi till farmor och farfar och tog oss en fika och snackade skit och ville även kolla hur det gick med deras poolbygge och det händer grejer på den fronten och det ska bli kul att kunna bada där sen oxå och inte bara hos mormor och morfar.

När vi sen kom hem så slängde jag några ord med min nyfunna lillebror och när jag sitter där och pratar med honom över msn så ringer mamma och säger att syrran är där och undrar om det går bra att dom kommer över så dom kan få se bilderna som syrran och Samuel hade tagit när dom var i grekland för tydligen så kunde inte mammas dator ta den minneskort typen som dom hade så dom kom upp mamma och syrran och hennes nakenfisar och dom stannade ganska länge och snackade skit. Det var många bilder från grekland och man blev ju inte alls sugen på att åka dit uhh nej ;-) men det får vänta några år innan vi åker utomlands, barnen ska bli lite äldre och tomten och huset ska bli helt klart först och den viktigaste biten vi ska ha råd först att åka nån stans, för det har vi inte just nu iaf...

Efter att dom gått tillbaka ner till mormor och morfar så bestämde vi oss för att se på Arn tempel riddaren eftersom att barnen sov och så gjorde vi och den var riktigt bra faktiskt, och jag tänker definitivt se den andra filmen sen oxå.

Ne nu ska jag snart gå och lägga mig för jag måste upp skapligt i morrn för jag har en kurs via webben för facket som börjar i morrn så då måste jag vara utvilad så man fattar nåt av vad man läser...

Jag kommer att göra denna blogg skyddad på fredag så har ni inte fått inlogg uppgifter ännu så är det inte direkt nån panik, men efter fredag så är den skyddad.

Detta var allt för idag..

Ha det bäst alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0