Varför kan inte jag...

vara som alla andra mammor som fött några barn och sen ser ut som om dom inte fött några... Mina komplex är många och jag tänkte berätta om dom lite nu... Ni som inte vill läsa om dom bör sluta läsa nu:)

Jag har några komplex och vissa är svårare att åtgärda än andra... Jag har alltid haft komplex för mina stora utstående öron men under senare år så har jag slutat bry mig om dom, dom sitter där dom sitter och blir varken större eller mindre, dom fungerar för det dom är gjorda för typ... Inte så stor grej längre så att säga...

Nästa komplex jag har är min enorma förmåga att svettas och där är ett stort problem, jag kan svettas i kopiösa mängder och det spelar ingen roll hur mycket deo jag har för svettas jag så svettas jag. Det har till och med gått så långt ibland att jag varit tvungen att använda trosskydd under armarna för att det inte ska synas igenom, tyvärr så håller det inte i längden då dom korvar sig och då ser det helknas ut och så går det inte att ha så när man har linne... Då gäller det att ha kammolinne på sig så det inte syns... Jag har som sagt provat med olika deos men det har inte hjälpt, jag har provat absolut torr och det fungerar typ första och andra appliceringen sen så kan jag inte använda det längre eftersom man måste vara helt torr när man applicerar det och det är svårt att känna om man är absolut torr när huden är bedövad av medlet... Jag får väl se hur det blir nu när jag inte ska ha några mer barn och använder prevetivmedel så kankse det blir bättre och om det inte blir bättre så får jag väl ta steget att gå till läkare för ev behandling..

Och så kommer vi till mitt största komplex som jag har och som jag levt med länge och som jag kämpar med stenhårt just nu... Min tjockismage... Jag var väl ganska smal innan jag fick barn men jag har alltid haft en bula på magen som syns väldigt väl när jag sitter ner... Den magen har jag försökt fått bort ända sen jag gick i mellanstadiet och den fanns även där när jag hade anorexi och jag vet snart inte hur jag ska få bort den... Jag tränar sit ups och jag springer på crosstrainer- maskin men den vill inte bort, jag kör dieter men den är fortfarande där... Visst att den har minskat sedan Ronja föddes med ca 11 cm men jag tycker inte att det räcker, jag vill ha bort den så mycket som möjligt... Förr förra sommaren såg jag gravid ut fast ja inte var det... Ne jag kämpar vidare nån gång måste den ju försvinna... Det västa är att det försvinner inget på magen men lår, rumpa och tuttar försvinner... Hmmm...

Japp nu har jag gnällt lite över mina komplex...

Kramizar alla...

Kommentarer
Postat av: Mannen

Du är vilket fall som helst sötast av alla

2009-02-06 @ 18:47:26
Postat av: Emilie

Absolut torr är bra men tråkigt om det inte funkar.. Du kan använda en hårtorka och få det torrt under armarna innan du applicerar.

Annars finns det mer medicinska metoder att få bort svett. Jag tror det är botox man sprutar in i armhålan :S



Alla har vi komplex men vi bör tänka på att livet är mer än en kropp. Och vi ska vara glada att vi har en fungerande kropp. Den dagen ens mage ger upp helt och man får gå med ex. stomipåse hela livet skulle man ge allt för att få tillbaka sin tarmfunktion och fungerande mage med eller utan en bula! Människor borde fokusera mer på det själsliga!

2009-02-19 @ 13:45:53
URL: http://solbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0