Helgen försvann!!

Japp denna helg den bara försvann den oxå som alla andra helger..

Vad har hänt denna helg då?? Jo helgen började ju redan i torsdags för oss då Tomas var ledig i fredags, i torsdags var ju Robin och jag iväg till Elgiganten och köpte en ny bilstereo till "min" bil vilket i dagsläget är Passaten Tomas har tagit min "min" andra bil vilket i dagsläget anses som hans och är då Corollan... Iom att jag kör Robin till dagis varje onsdag och Torsdag och då behöver två barnstolar och dom redan sitter i Passaten så tog jag den och jag åker ju inte alls så ofta in till staden just nu och Passaten drar mer i bensin än vad Corollan gör så då får Tomas ta den då han åker in till stan varje dag.... Då bli det billigt och bra i slutänden hoppas jag:) Iaf i Torsdags så var vi och köpte en ny stereo till min bil och efter att Robin och jag varit och köpt den så åkte vi ner till mitt gamla hak när jag var yngre nämligen Bra ljud i bil och bad om hjälp med att montera ut den gamla Pioneeren från Passaten som sen skulle in i Corollan, sagt och gjort så var vi där och efter ett jäsp så var det klart där och vi var på väg igen och det hem till mormor och Ronja som väntade på oss. När vi kommit dit så tog jag mig en kaffe och öppnade upp kartongen för att beskåda den nya leksaken och upptäckte att det var samma nycklar för att demontera ut denna Sony stereo som det var att demonera Pioneer stereon så igentligen var det en onödig resa till blib men men... Drack upp kaffet och begav mig ut till bilen och monterade dit stereon och det gick ju som jag trodde, galant:) Och när Tomas kom hem så tog jag tag i monteringen av denna stereo som han ska ha i sin bil och det gick tyvärr inte lika galant, tyvärr så ser det ut som att man får modifiera monteringsramen till den så den sitter bättre i bilen för när man kör så är stereon typ lös, vet tyvärr inte varför ramen är som den är för det är typ standard till alla stereos typ, men det säger inte klick helt enkelt så det får vi fixa i veckan...

Sen i fredags så lektes det lite med stereon och blåtanden är nu fixad och klar med min mobiltelefon och då var jag bara tvungen att prova den inbyggda handsfreen i stereon och den fungerar väldigt bra faktiskt så nu är det bara att man ansluter upp mobilen till stereons blåtand och svarar via stereon, hur soft är inte det:) Det är väldigt bra ljud i stereon oxå iom att vi inte har dom bästa högtalarsystemet i bilen direkt så var jag lite skeptisk till att det skulle bli nån skillnad alls mellan Pioneern och Sonyn men det blev det så jag är super nöjd faktiskt, så nu är det en fröjd att köra bil igen och det bästa av allt är att jag har radio och det är bra för då behöver man inte lyssna på samma cd dag ut och dag in... Tomas däremot får ju nöja sig med cd för han har ingen antenn på sin bil, den lyckades syrran ha av när hon skulle tvätta bilen en gång för länge sedan, det ska nog oxå fixas nån gång i framtiden.

I lördags så fick vi finbesök av Tomas gamla kompis med familj Andy, Heidi och lille August. Ronja blev helt förskräckt när August ville fram och hälsa så då bestämdes det att jag ska in med Ronja till öppna förskolan några ggr i veckan så hon får träffa andra barn lite innan dagis starten... Annars så var dom kvar ett tag och vi fikade hade husvisning och lite så sen åkte dom hem för August skulle sova och Andy hade en uppsats som skulle bli klar. När dom åkte så gick vi ner till mormor och morfar och hälsade på syrran och Samuel och mormor och morfar oxå förstås och syrran och jag bestämde lite infär onsdagen då vi ska till Otten och premiären av ONSDà, Tomas och Samuel kommer med mycket stor sannorlighet inte att följa med oss dit även om jag fixat VIP utan dom kommer vara hemma och festa, ja ja då blir det tjej galej ist.. Funkar för mig... Senare tillbringades kvällen med att titta på ESC och blev inte förvånade då Norge vann, innan omröstningen var slut så gick vi hem för vi hade två trötta barn som ville hem och sova så det var bara att klä på sig ytterkläderna och ge sig av hemmåt...

Dagen idag har inte varit så händelsefull, vi har tagit det väldigt lungt. Ronja har nog varit lite bakis idag för hon har varit lite gnällig idag men annars så har det varit lungna gatan här... Vi grillade lite spareribbs och käkade med ungsstekt potatis till med lite rödbetor och det gick ner...

Morgondagen kommer nog bli tillbringad en hel del i solen om den vågar sig fram, en promenad ner till grannen sen ska det nog tas och börjas tränas igen har haft ett lite brake iom att jag varit så snorig och lite halsont men nu så måste jag ta tag i det igen annars så blir det ingen Beach 2009 här inte...

Det var allt för idag...
Pöss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0