Pingstafton!!

Ja då var nästan pingstaftonen över, och detta har hänt under dagen...

Vid ca 08:30 går alla utom trötta och menstondamagen ja upp för att vänta på att morfar ska komma upp med ett lass matjord för utfyllnad runt det nybyggda på huset. Ca 11:45 så säger jag till Tomas att han ska ringa ner till morfar och kolla när han kommer upp iom att pappa behöver hjälp och vi skulle till Ingelsta shopping för att handla grejer till kvällen och jag skulle fixa morsdagspresent till mig från barnen... Han var då nästan på G skulle bara dricka upp kaffet men det var ok att vi åkte in till stan. Vi åker till Ingelsta shopping och Tomas och Ronja springer in på Ica och köper det vi ska ha där medans jag och Robin springer in till guldfynd för att köpa min morsdagspresent, efter det så bör det av till akademibokhandeln och sen möta upp Tomas och Ronja för att sen åka till Eneby och Ica där för att vi upptäcker att Tomas glömt att köpa potatissallad. Efter det så åker vi hem och när vi kommer hem så är redan morfar där med traktor och vagn och även grävaren så det var lite trångt att parkera men det gick bra, alla varor och grejer ut ur bilen och Tomas springer in och byter om för att sen hjälpa pappa med att fixa ut jorden på tomten där det skall markfyllas... Sen när vi håller på med det så kommer farmor och farfar och senare på kvällen så grillar vi med farmor och farfar och mormor och morfar, det blev mycket gott att äta och mycket gott att dricka, en väldigt lyckad pingstafton...

Årets Robinsson blev en otippat slut på... Trodde stenhårt att det skulle stå mellan Jarmo och Anna men så blev det Elinore som tog det, det trodde jag inte... Själv hoppades jag på att det skulle vara Anna som skulle ta det men men tycker hon gjorde en kanon insatts hejja Anna du var bäst i mina ögon...

Ne nu ska jag kolla lite till på några sidor sen ska jag sova... Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0